Eveniment

Transporturile spun ca termina drumurile promise. Constructorii raspund ca tot e prea putin

Transporturile spun ca termina drumurile promise. Constructorii raspund ca tot e prea putin
08.10.2009, 23:17 22

"Pana la sfarsitul anului va fi data in folosinta centura devest a orasului Ploiesti, fara pasajul de la Brazi, care va fifinalizat anul viitor, precum si centura de nord a Capitalei,largita la doua benzi, dar fara pasaje. La autostradaBucuresti-Pitesti va fi turnat primul strat de asfalt pe 30 dekilometri, urmand sa fie finalizata de la centura Bucuresti pana laPloiesti in vara anului viitor. La inceputul anului, in multe zoneerau paduri si lucrari neincepute", afirma Adrian Ionescu,directorul Directiei de infrastructura din cadrul MinisteruluiTransporturilor.

Constructorii afirma ca decizia ministrului transporturilor,Radu Berceanu, de a se focaliza doar pe cateva proiecte a fost maieficienta. "Ministerul s-a focalizat anul acesta pe cateva proiectesi nu a mai impartit banii in mai multe locuri, iar aceasta deciziea fost mai eficienta. Lucrarile la tronsonul de la centura de norda Capitalei pe care lucram sunt in grafic si vor fi finalizate panala sfarsitul anului, mai putin pasajele, care vor fi gata in 2010",afirma Ionel Giuglea, directorul general al Alpine Romania, filialalocala a grupului austriac Alpine.

Investitii sub asteptarile din primavara

Reprezentantii Asociatiei Romane a Antreprenorilor dinConstructii (ARACO) sustin ca se asteptau ca pentru sectorulconstructiilor sa fie o atitudine mai ferma din partea guvernului,avand in vedere deficitul din infrastructura.

"Din punctul de vedere al investitiilor este o crestere fata de2008, dar fata de promisiunile de la inceputul anului este foarteputin ceea ce s-a realizat. Daca in ianuarie au fost promisi 10miliarde de euro pentru infrastructura, in primele opt luni au fostcheltuiti mai putin de jumatate", sustine Laurentiu Plosceanu,presedintele Asociatiei Romane a Antreprenorilor din Constructii(ARACO).

Lucrarile de reabilitari de drumuri si constructie de autostraziau primit anul acesta doar 1,4% din Produsul Intern Brut (PIB),echivalentul a 1,6 mld. euro, fonduri insuficiente pentru a acoperinecesarul de investitii. "Anul acesta am avut doar 1,4% din PIBpentru lucrari de drumuri, insa am avea nevoie de 3,5% pentru amentine infrastructura la un standard inalt de calitate. Lucrarilede constructie genereaza locuri de munca si atrag investitii, ceeace permite amortizarea lor rapida", explica Ionescu.

De ce fara poduri si pasaje

Centura de vest a orasului Ploiesti si centura de nord aBucurestiului vor fi date in folosinta la sfarsitul anului, farapasaje, care urmeaza sa fie gata in 2010. Astfel, chiar daca se vada drumul la circulatie in ambele sensuri, fara restrictii, se vorcrea ambuteiaje inaintea pasajelor. "Lucrarile pentru pasaje sipoduri dureaza de doua ori mai mult decat cele de asfaltare, pentruca se utilizeaza mai mult beton si sunt mai complicat de realizat",afirma Ionescu. Insa, Alexandru Dobre, expertul ARACO ininfrastructura, sustine ca cel mai probabil constructorii nu auavut suficienti muncitori calificati pentru lucrarile de pasaje, casa le termine in acelasi timp cu cele de asfaltare.

"Sunt multe solutii prin care lucrarile la pasaje puteau fiincheiate mai repede, cu mai multi angajati calificati pentruastfel de lucrari. Betonul putea fi turnat si noaptea", explicaDobre.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO