Eveniment

Transporturile se grabesc sa construiasca "Autostrada Ford"

Transporturile se grabesc sa construiasca "Autostrada Ford"

Ludovic Orban, ministrul transporturilor: Este inca prea devreme pentru a vorbi despre o valoare totala a lucrarilor. Cea mai mare parte dintre cererile companiei se aflau deja in vederea noastra.

03.10.2007, 18:54 41

Reprezentantii concernului american s-au intalnit ieri cu ministrul transporturilor Ludovic Orban pentru a discuta dezvoltarea infrastructurii feroviare din Craiova si imbunatatirea infrastructurii rutiere ce face legatura cu portul Constanta, in conditiile in care Ford a anuntat ca, din productia de la Craiova, 90% va merge la export.
Pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere, autoritatile vor construi un drum expres Craiova-Pitesti care va face legatura cu autostrada Bucuresti-Pitesti. De aici, pentru a face legatura cu autostrada Bucuresti-Constanta, Ministerul Transporturilor va demara lucrarile la soseaua de centura a Capitalei.
"Dupa construirea drumului expres Craiova-Pitesti, aproximativ 400-450 de masini vor fi trasportate zilnic de catre companie pe aceasta ruta", a declarat ieri Orban.
El a adaugat ca tronsonul soselei de centura a Capitalei ce face legatura dintre autostrada A1 (Bucuresti-Pitesti) si A2 (Bucuresti-Constanta) va fi modernizat si extins la 4 benzi.
"Intr-o luna vom da ordinul de incepere a lucrarilor pe doua tronsoane ale centurii Bucurestiului. Centura va fi gata in termen de doi ani. Cand se va da in folosinta uzina Ford, 125 - 175 de camioane vor pleca zilnic din Craiova cu destinatia portul Constanta", a spus Orban.
Centura rutiera in zona de nord a municipiului Bucuresti va costa 123,5 milioane de lei, centura rutiera a municipiului cu pasaj superior peste calea ferata la Otopeni - 15 milioane de lei, in timp ce investitiile pentru completarea centurii rutiere a Capitalei prin construirea sectorului cuprins intre DN7-DN1A, cu patru benzi, vor fi de 17 milioane de lei.
Fondurile necesare modernizarii infrastructurii vor fi asigurate prin intermediul Programului Operational Sectorial de Transport 2007-2013 (POS-T), al carui buget se ridica la aproximativ 5,7 mld. euro. Din aceasta suma, aproximativ 4,57 miliarde de euro vor fi puse la dispozitie de catre Uniunea Europeana, in timp ce cofinantarea nationala va fi de circa 1,13 miliarde de euro.
"Este inca prea devreme pentru a vorbi despre o valoare totala a lucrarilor. Cea mai mare parte dintre cererile companiei se aflau deja in vederea noastra. Aproximativ 80% din rutele ce vor fi folosite de catre producatorul de autoturisme se afla in diferite faze de lucru, fie ca este vorba de alcatuirea unui studiu de fezabilitate, fie de licitarea lucrarii", a declarat Orban.
Oficialii Ford au precizat ca mare parte din export va fi realizat pe calea ferata.
"Nu ne facem griji pentru evolutia lucrarilor deoarece pana acum colaborarea cu Ministerul Transporturilor a fost foarte buna. Productia Ford in fabrica de la Craiova va fi demarata in primul trimestru al lui 2009 si suntem increzatori ca lucrarile vor fi terminate pana atunci", a declarat Lyle Watters, directorul de strategie al Ford Europa.
Oficialul Ford a completat afirmand ca viitorul model produs la Craiova va fi destinat 90% exportului.
Watters a precizat ca la uzina de la Craiova Ford nu va aduce liniile tehnologice utilizate in fabricile din SUA ale producatorului auto.
Potrivit planului companiei americane, numarul de angajati la Automobile Craiova va creste, de la 3.900 de persoane in 2008 la 7.000 de salariati in 2011.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO