Eveniment

Teamnet, furnizorul softului de localizare a apelurilor către 112: Dacă nu au fost reclamaţii, înseamnă că soluţia a funcţionat corect; responsabilitatea gestiunii situaţiilor de urgenţă aparţine autorităţilor

21.01.2014, 17:52 1154
Viteza de localizare a apelurilor către sistemul unic de urgenţă este de 5 secunde, însă o identificare cu mare precizie pe hartă a locului de unde este iniţiat apelul este posibilă doar în zonele dens populate unde sunt multe antene de telefonie mobilă, au precizat pentru ZF reprezentanţii integratorului IT&C Teamnet - furnizorul softului de localizare - care şi-au declinat responsabilitatea în cazul timpului foarte lung scurs până la găsirea avionului prăbuşit ieri în judeţul Cluj susţinând că sistemul funcţionează fără probleme iar gestiunea unor situaţii excepţionale precum cea de ieri aparţine în totalitate autorităţilor.

“Gestionarea situaţiilor speciale, aşa cum este evenimentul din 20 ianuarie, revine în atribuţia autorităţilor competente conform procedurilor specifice.

Teamnet nu a primit niciun fel de solicitare din partea beneficiarilor care să facă referire la probleme de funcţionare a sistemelor. În această situaţie, din punctul nostru de vedere, acestea au funcţionat corect”, au spus reprezentanţii Teamnet, compania care a furnizat Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS) - operatorul serviciului 112 - soluţia software care permite localizarea pe hartă a apelurilor de urgenţă. “Teamnet a dezvoltat şi implementat cele două proiecte pentru părţi terţe. Sistemele au fost livrate în deplină stare de funcţionare, la cele mai înalte standarde şi corespunzătoare din punct de vedere tehnic necesităţilor pentru care au fost concepute.”

O precizie ridicată a localizării nu este posibilă în zone izolate, au spus ei. “Localizarea unui apelant are o precizie ridicată în zonele dens populate datorită numărului foarte mare de antene. În zone puţin sau deloc populate cum este cazul acestei situaţii, antenele se găsesc la distanţe de până la 30 de kilometri iar suprafaţa în care este localizat apelantul este direct proporţională”.

Timpul de localizare este de 5 secunde au adăugat reprezentanţii Teamnet. “În cadru <<Sistemului integrat pentru serviciul de urgenţă>>, aplicaţia de tip Geographical Information System (GIS) poziţionează pe hartă apelurile iniţiate de pe telefoanele mobile folosind informaţiile transmise de către operatorii de telefonie mobilă. Pe hartă se vizualizază o formă geometrică ce reprezintă celula sau sectorul de celulă din care a fost iniţiat apelul. Timpul de localizare a apelulului şi deci de identificare a celulei din care a fost iniţiat apelul este de aproximativ 5 secunde.”

Potrivit Teamnet, “Sistemul integrat pentru serviciul de urgenţă” este accesibil operatorilor 112 şi dispeceratelor ISU, jandarmeriei şi serviciilor de ambulanţă.

Cine este directorul general al Teamnet, firma care a livrat STS softul de localizare a apelurilor 112

Grupul Teamnet, care este format din patru companii specializate în integrarea de soluţii IT&C, tehnologie medicală, automatizare de sisteme şi cloud, a fost înfiinţat de antreprenorul Sebastian Ghiţă - în prezent deputat din partea PSD -, ca parte a grupului de firme Asesoft.

Ghiţă a anunţat în luna august a anului 2012 că şi-a vândut toate acţiunile deţinute la firmele de IT&C, inclusiv la Teamnet. În prezent, Bogdan Padiu este acţionarul majoritar al companiei.

Compania Teamnet International a avut în 2012 o cifră de afaceri de 53 mil. euro şi un profit net de 3,6 mil. euro.

Înregistrarea emisiunii ZF Live cu declaraţiile lui Bogdan Padiu despre softul de localizare a apelurilor 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO