Eveniment

Taximetristii spun ca vor sa reduca tarifele, dar primaria nu ii lasa

06.01.2010, 23:15 55

Sub presiunea pretului si a reducerii numarului de curse, cuaproximativ 20% in ultimele doua luni, firmele de taximetrie cautasa reduca tarifele pentru a atrage clientii si spun ca PrimariaMunicipiului Bucuresti (PMB) nu le-a aprobat cererile de reduceredepuse de mai bine de 2 luni.

"In 2010 incercam sa diminuam tarifele. Am avut 1,94 lei/km,acum avem 1,65 lei/km si am vrea sa ajungem la 1,29 lei/km. Totuldepinde de Primarie insa. Incercam de la finalul anului trecut sareducem tarifele, pentru ca si alte companii din piata au tarifemai mici, dar apar greutati si noi piedici birocratice", declaraMarian Mares, director adjunct al companiei de taxi Meridian.Compania detine o flota de circa 1.400 de taxiuri din care mai multde 250 apartin firmei, iar restul partenerilor.

Asociatia Patronala a Operatorilor de Transport in Regim de Taxiapreciaza insa ca masura Primariei este justa, intrucat un tarif de1,2 -1,3 lei/km este nesustenabil.

"Este foarte corect ce face Primaria, pentru ca obiectuloricarei activitati economice este profitul. Pana la 1,8 lei/kmsunt costuri de productie, iar cei care merg sub acest pret aupierderi", a declarat Florin Mihalcea, vicepresedinteleasociatiei.

Pana la inchiderea editiei reprezentantii Primariei Bucuresti nuau emis o pozitie oficiala referitoare la cererile companiilor detaximetrie. Mares a explicat ca dupa ce a depus o cerere laregistratura PMB, insotita de o fisa de fundamentare a nouluitarif, primaria i-a solicitat o ultima balanta contabila, care sacertifice profitabilitatea companiei. "Desi CompartimentulAutorizarii nu are competente financiar-contabile, ne-amconformat", a spus Mares.

La fel ca si Meridian, si alte companii, precum Taxi 2000 sauTaxi Leone, care detin flote de cateva sute de taxiuri, spun ca ausolicitat modificarea tarifului. "Avem nenumarate cereri, iarraspunsurile sunt nefavorabile. Teoretic si practic ar trebui saprimim avizul, pentru ca in piata mai sunt companii care au tarifemici", a declarat Cornel Busuioc, directorul general al TaxiLeone.

Care este pretul corect?

Reprezentantii companiilor de taximetrie recunosc insa ca pretulcorect pentru un km parcurs in taxi ar trebui sa fie intre 1,9 si2,2 lei, pentru a putea sustine atat costurile de exploatare, catsi o marja minima de profitabilitate, care sa permita investitii."Intr-adevar, exista o concurenta neloiala in piata. Pretul artrebui sa fie peste 1,9 lei, dar clientii urmaresc pretul mai mic",spus Busuioc.

Exista insa si companii care nu urmaresc reducerea tarifului/km,chiar daca in ultimele 12 luni costul carburantului s-a apreciat cu40%. "Deocamdata nici nu crestem, nici nu micsoram tariful,functionam la 1,59 lei/km. In ultimul an insa, in primavara sitoamna, multi colegi au dat pretul inapoi nejustificat si asa auaparut probleme in toata piata. Asteptam acum revenireapreturilor", a declarat Anghel Ilie, directorul Cristaxi. Asociatiataximetristilor afirma ca pentru a fi profitabil, un taximetrutrebuie sa ruleze circa 2.000 - 3.000 km lunar, iar tariful sa fiepeste 2 lei. "80% din companiile de taxi sunt in faliment si aureturnat deja masinile luate in leasing. Prin reducerea tarifelorincearca acum doar sa recupereze bani si sa reduca indatorarea", aspus Mihalcea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO