Eveniment

Slatina devine un pol al investitiilor in componente auto

Slatina devine un pol al investitiilor in componente auto
15.11.2007, 18:33 87

Aglomerarea parcurilor industriale din vestul tarii si lipsa de fortei de munca in regiune motiveaza producatorii straini de componente auto sa opteze pentru o locatie in centrele de productie din sudul sau estul tarii, care dispun inca de suprafete neexploatate.
Astfel, in sudul tarii, dupa Craiova, orasul Slatina devine un nou centru al productiei de componente auto atragand deja investitii in valoare de 250 de milioane de euro.
Cel mai nou producator de componente auto instalat la Slatina este compania germana Honsel International Technologies, care a anuntat recent o investitie initiala de 36 de milioane de euro pentru constructia unei fabrici de componente auto de aluminiu pentru producatorii Volkswagen si Audi.
Dupa achizitia unui teren de 200.000 de metri patrati, compania a anuntat ca in prima etapa va construi o capacitate de productie de 12.000 de metri patrati, iar pana in 2011 productia va atinge 500.000 de chiulase anual. Reprezentantii Honsel au anuntat ca la finalizarea proiectului de investitii vor angaja aproximativ 900 de persoane, iar fondurile alocate dezvoltarii vor totaliza 140 de milioane de euro.
Alegerea locatiei din Slatina a fost motivata de reprezentantii companiei prin proximitatea fata de furnizori, orasul fiind unul dintre cele mai mari centre de obtinere a aluminiului din regiune, si de disponibilitatea unei baze de recrutare calificata in segmentul turnatoriei.
Inainte de demararea proiectului greenfield compania a analizat intrarea pe piata printr-un joint-venture cu un producator local, fiind luat in considerare Altur Slatina, specializat in productia prin turnare de piese auto.
Cel mai mare investior in oras este insa in continuare Pirelli, care pentru dezvoltarea fabricii de anvelope a adus la Slatina mai mult de 170 de milioane de euro si care ar putea dubla nivelul investitiilor odata cu cresterea cererii de anvelope in Europa Centrala si de Est.
Reprezentantii companiei au anuntat ca pana la sfarsitul anului numarul angajatilor Pirelli Tyre Romania va ajunge la 1.000, in timp ce la Cord Romania, fabrica de cord meralic infiintata de Pirelii in colaborare cu producatorul german Continental, lucreaza circa 400 de angajati.
Investitia aferenta constructiei fabricii Cord Romania este de 40 de milioane de euro.
Investitiile celor trei producatori automotive prezenti in Slatina s-ar putea dubla in urmatorii ani, pe masura ce planurile de dezvoltare pe termen lung vor fi finalizate.
Parcul producatorilor de componente auto din Slatina este inca depasit la capitolul numar de investitori de centrele similare din vestul tarii, unde primele investitii au fost demarate in urma cu mai mult de zece ani.
Spre exemplu, parcul industrial din Arad include, pe langa numarul mare de fabrici ce produc volume mici de componente auto, sI facilitatile marilor producatori Leoni Wiring, BOS Automotive si Takata Petri, companie care mai detine o fabrica in Sibiu, centru de productie care a atras si investitiile producatorului german de anvelope Continental.
La capitolul nivel de investitii in industria automotive, Slatina ajunge insa din urma orase cu traditie in industria automotive precum Brasov, Timisoara sau Arad, unde jucatori ca Draxlmaier, Autoliv sau Continental au adus individual fonduri ce trec de 100 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO