Eveniment

Simona Halep a câştigat cel mai important meci: pentru inima românilor. Ea este cea mai iubită personalitate publică din România

Autor: Madalina Cerban

22.10.2015, 14:55 17615

Studiul a avut ca obiectiv identificarea principalilor factori de influenţă în decizia de cumpărare a românilor, în cinci domenii diferite: telecom, retail, financiar, modă şi medical.

Actorii, cântăreţii, sportivii, oamenii de afaceri şi prezentatorii de radio şi TV sunt categoriile de persoane publice cele mai potrivite pentru a crea o legătură emoţională puternică între brand şi consumator, pentru a-l determina pe acesta să încerce noi produse, arată studiul "Influence Me".

Aceste categorii de persoane sunt considerate foarte influente pentru public, întrucât au o vastă experienţă într-un anumit domeniu, au testat produsele cărora le fac reclamă şi oferă informaţii actualizate şi valoroase pentru targetul respectiv. Cu toate acestea, brandurile trebuie să aleagă persoanele publice în funcţie de domeniul de activitate al acestora, astfel încât ele să fie adecvate business-ului respectiv.

Studiul arată că designerii de modă şi cântăreţii sunt cei mai indicaţi să reprezinte imaginea mall-urilor şi a magazinelor de modă, fiind consideraţi modele de zi cu zi pentru publicul lor, ce îi pot face pe consumatori să se îndrăgostească cu uşurinţă de un anumit brand. Cei mai plăcuţi din această categorie sunt Cătălin Botezatu, Irina Schrotter, Doina Levintza, Ilinca Vandici şi Rita Mureşan.

În rândul cântăreţilor, cei mai îndrăgiţi sunt Smiley, Andra, Delia, Horia Brenciu, Inna, Tudor Chirilă şi Antonia.

Pe de altă parte, Pavel Bartoş, Florin Piersic, Horaţiu Mălăele, Alexandru Arşinel, Stela Popescu şi Dan Puric sunt actorii care conduc în preferinţele publicului.

Prezentatorii radio şi TV sunt cei mai indicaţi să reprezinte imaginea brandurilor telecom, datorită experienţei dobândite în cariera media. Cei mai apreciaţi de public sunt Andi Moisescu, Teo Trandafir, Andreea Esca, Moise Guran şi Daniel Buzdugan.

De asemenea, vloggerii (creatorii de conţinut de pe YouTube, n.r.) şi bloggerii sunt cei mai recomandaţi să reprezinte imaginea produselor telecom, datorită faptului că sunt primii care testează un produs nou lansat pe piaţă, scriu în limbajul preferat de publicul lor şi oferă informaţii actualizate şi consistente. Doza de Haş, Nimic nou cu Teo şi Zmenta sunt cei mai urmăriţi vloggeri la ora actuală.

Pe de altă parte, în categoria bloggerilor, cei mai apreciaţi de cititori sunt Tudor Chirilă, Mihai Bendeac, Victor Ciutacu şi Adi Hădean.

Persoanele publice indicate să reprezinte imaginea instituţiilor financiare sunt oamenii de afaceri de succes, care şi-au câştigat credibilitatea prin puterea exemplului şi au acumulat o vastă experienţă în acest domeniu. Cei mai apreciaţi oameni de afaceri din România sunt Ion Ţiriac, Camelia Şucu, Dan Şucu, Dragoş şi Adrian Pavăl.

Datorită abilităţilor mari de comunicare cu diverse tipologii de oameni, scriitorii reprezintă o categorie de persoane publice ce ar putea promova cu succes nume din industria de retail. Cei mai apreciaţi scriitori sunt Mircea Cărtărescu, Andrei Pleşu, Gabriel Liiceanu şi Aurora Liiceanu.

Medicii şi farmaciştii sunt sursele de informare cu cea mai mare credibilitate pentru serviciile medicale şi distribuţia de medicamente/ industria pharma.

O categorie specială de persoane publice care ar putea reprezenta diverse branduri şi tipuri de produse, dar fără să aibă neapărat cel mai mare impact asupra consumatorilor sunt sportivii. Simona Halep este sportiva cea mai plăcută la ora actuală şi cea care aduce cel mai mare beneficiu de imagine pentru brandurile cu care se asociază, următorii în clasament fiind Lucian Bute, Cătălina Ponor, Gabriela Szabo şi Sandra Izbaşa.

Vedetele pot influenţa în diverse moduri procesul de achiziţie al consumatorilor, însă categoriile de branduri cu cele mai mari avantaje în urma asocierii cu persoanele publice sunt operatorii telecom, retailerii şi mall-urile/ magazinele de modă, concluzionează studiul "Influence Me", realizat de Starcom Mediavest Group.

"Influence Me" a fost realizat pe un eşantion de 2.089 de respondenţi, utilizatori de internet, cu vârste cuprinse între 14 şi 55 de ani, din mediul urban. Studiul face parte din seria Human Graph Experience şi este o continuare a raportului "Influence Me - Romanian Youth Use of Influence", realizat în iulie 2013. Acesta din urmă a avut ca obiectiv identificarea principalilor factori de influenţă în rândul tinerilor cu vârste între 18 şi 24 ani, în decizia de cumpărare pentru cinci categorii de produse: sweets & snacks, băuturi, gadgets, îngrijire personală şi modă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO