Eveniment

Se schimbă strategia de privatizare a Poştei: perioada de El Dorado din România s-a încheiat

Sorin Grindeanu, ministrul pentru societatea informaţională: Există şi minusuri, compania are nevoie de foarte multe upgradări de servicii

Sorin Grindeanu, ministrul pentru societatea informaţională: Există şi minusuri, compania are nevoie de foarte multe upgradări de servicii

Autor: Madalina Cerban

14.10.2015, 00:04 749
Ministrul pentru societatea informaţională Sorin Grindeanu a declarat ieri că România şi-a respectat anga­jamentele în faţa Comisiei Europeană privind privatizarea Poştei, pentru care a primit o ofertă neangajantă şi dezamăgitoare, fapt ce ar putea duce la schimbarea strategiei privind această companie.

Oferta neangajantă pentru preluarea a 51% din acţiunile Poştei a venit din partea companiei belgiene bpost, care nu a depus însă şi o ofertă angajantă.

„Modul în care au înţeles (reprezentanţii bpost - n. red.) valoarea acestei companii, din punctul meu de vedere, a fost dezamăgitor. Perioada de El Dorado în România de după anii ’90 s-a cam încheiat. De aceea, într-un final poate, faptul că o să aşteptăm inclusiv să vedem indicatorii economici ai Poştei - pentru că anul trecut a terminat pe profit; se profilează acelaşi lucru anul acesta - schimbă stra­tegia“, a spus Grindeanu.

El a precizat că Poşta Română nu mai este pe pierdere, aşa cum a fost în anii 2010-2011, ci este o companie care, sub un management bun, s-a echilibrat şi a înregistrat profit anul trecut.

„Asta schimbă şi datele şi face mai atractivă această companie. Există şi minusuri, compania are nevoie de foarte multe upgradări de servicii. Dar o să vedem, când se va lua decizia“, a spus Grin­deanu.

Compania de stat a încheiat anul 2014 cu un profit de 5 milioane de euro după cinci ani de pierderi. Pentru 2015 compania ţinteşte menţinerea în marja de profit, concomitent cu implementarea unui plan de investiţii în valoare de peste 55 de milioane de lei (12,3 milioane de euro), strategie care va continua şi în 2016.

În primele şapte luni ale anului Poşta Română a înregistrat un profit net de 18,3 milioane de lei (4,1 milioane de euro), la venituri de 655 milioane lei (147 de milioane de euro).

Compania se aşteaptă să raporteze în acest an un profit brut de 1,6 milioane lei, în scădere cu 95,7% faţă de câştigul de anul trecut, în condiţile în care anticipează că va înregistra un profit de doar un leu din fiecare 1.000 de lei obţinuţi ca venituri.

Poşta Română este deţinută de statul român, prin Ministerul pentru Societatea Informaţională, în proporţie de 75%, şi de Fondul Proprietatea (FP) în proporţie de 25%. Compania deţine cea mai mare reţea de distribuţie la nivel naţional, însemnând peste 80% din totalul subuni­tă­ţilor poştale care operează în prezent în România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO