Eveniment

Schimbări pentru utilizatorii de iPhone: Apple va permite pentru prima oară userilor să îşi creeze şi gestioneze conturile în afara App Store

Schimbări pentru utilizatorii de iPhone: Apple va...

Autor: Andrei Şerbănescu

05.09.2021, 14:30 359

Apple va permite pentru prima data aplicaţiilor ca Netflix şi Spotify să se conecteze la un site web unde utilizatorii îşi pot crea şi gestiona conturile, relatează BBC News.

Compania spune că această schimbare se va aplica la nivel global la începutul anului 2022.

Modificarea a fost convenită cu Comisia pentru comerţ echitabil din Japonia (JFTC), închizând o investigaţie de cinci ani.

Acordul nu afectează achiziţiile în aplicaţii de jocuri, care fac obiectul unui proces american împotriva Apple.

În prezent, dezvoltatorii de aplicaţii sunt obligaţi să utilizeze sistemele de achiziţie în aplicaţiile Apple şi, de obicei, utilizatorii nu pot fi îndreptaţi spre cumpărarea de conţinut în altă parte.

Apple a spus că acordul „va ajuta dezvoltatorii să faciliteze configurarea şi gestionarea aplicaţiilor şi serviciilor utilizatorilor, protejând în acelaşi timp confidenţialitatea datelor”.

În prezent, compania primeşte un comision între 15 şi 30% pentru achiziţiile în aplicaţii – magazinul contribuind major la aproape 54 de miliarde de doari (39 miliarde de lire sterline) pe care Apple îi câştigă din segmentul „servicii”.

Apple spune că măsura ar include aplicaţii care furnizează conţinut achizionat anterior sau abonamente la „reviste digitale, ziare, cărţi, audio, muzică şi video”.

Însă modificările nu includ şi jocurile, unde regulile App Store fac obiectul unei dispute juridice din SUA cu Epic Games, dezvoltatorul Fortnite.

Reacţionând la ultimele ştiri, directorul executiv al Epic Games, Tim Sweeney, a acuzat Apple că a încercat o strategie de „dezbinare şi cucerire”.

Adunarea Naţionala a Coreei de Sud a adoptat marţi un proiect de lege care, odată ratificat, va interzice Apple şi Google să solicite aplicaţiilor să folosească doar sistemele lor de plată în aplicaţie.

„Existenţa comisionului de 30% înseamnă că unii dezvoltatori de aplicaţii nu vor ajunge niciodată pe piaţă... acest lucru ar putea duce şi la daune pentru consumatori”, potrivit unui raport cu privire la problema achiziţiilor, relatează Reuters.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO