Eveniment

Săpunul solid fabricat în România, pe cale de dispariţie de 16 ani

Românii cheltuie peste 200 de milioane de lei anual pe săpun, care este din import, potrivit Ziarului Financiar. Există doar două fabrici în România care mai produc săpun solid drept produs farmaceutic, cosmetic sau pe nişa hotelieră. 

Când alegem săpunul de la raft nu ne uităm pe ambalaj unde este produs. Însă, săpunurile cu care ne spălăm zilnic sunt aduse din import.

Românii cheltuie 200 de milioane de lei anual pe acest produs, în special pe cel solid.

Mircea Turdean, CEO-ul celui mai mare producător local de cosmetice, explică de ce compania românească nu s-a încumetat să producă săpun solid.

„Pentru a putea fabrica săpun solid, trebuie să investeşti în tehnologii de fabricaţie, linii automate de ambalare de foarte înaltă productivitate de milioane de euro. Este o piaţă pe care sunt implicate companii multinaţionale, care au aceste echipamente şi tehnologii”, spune Mircea Turdean, CEO Farmec.

Adrian Severin, directorul uneia dintre cele două fabrici româneşti rămase, declară că este greu ca săpunurile lui să ajungă în faţa oamenilor la raft pentru că puţini retaileri se încumetă să le vândă.

„Specializarea noastră este în domeniul cosmetic-hotelier. Am reusit să închegăm o reţea de distribuţie în 27 de ţări din Europa. Peste 60% din ce producem se duce spre export şi, din păcate, suntem mai apreciaţi de cei din străinătate decât cei din România” declară Adrian Severin, CEO CAHM.

Printre brandurile româneşti cunoscute care au dispărut de pe piaţă se numără Duru, Cheia, Fax sau Ava.

 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.