„Am transformat modul în care se fac şedinţele în şcoală. În trecut, aveam o prezenţă de doar 30% a ambilor părinţi la şedinţele cu părinţii, iar acum am ajuns la o prezenţă de 91%. În noul format, şedinţele sunt organizate de către elevi, care fac invitaţiile către părinţi şi către profesori şi prezintă în faţa acestora, timp de 30 de minute, realizările pe care le-au avut. Bineînţeles, şi profesorii, dar şi părinţii vin pregătiţi la şedinţe cu o serie de întrebări ajutătoare“, a spus Ruxandra Mercea, directorul executiv al Transylvania College din Cluj, una dintre cele mai mari şcoli private de pe plan local.
Astfel, faptul că fiecare copil şi-a prezentat realizările în faţa profesorului şi a ambilor părinţi a condus la o implicare mai mare a ambilor părinţi în viaţa academică a copiilor. În plus, astfel s-au evitat discuţiile dintre părinţi şi profesori despre copii fără ca aceştia să fie de faţă.
„Fetiţa mea, înscrisă la şcoală, avea 6 ani când a organizat prima şedinţă şi s-a pregătit împreună cu profesorul pentru prezentare. Chiar dacă avea emoţii când am ajuns noi, profesorul a ghidat-o, i-a sugerat să prezinte un desen de care era mândră sau să vorbească despre progresul pe care l-a făcut în testul de la matematică şi ce obiectiv are de acum încolo. Sunt discuţii la care şi profesorul, şi părinţii vin cu întrebări ajutătoare şi pot afla astfel ce îi preocupă pe copii şi cum îi pot sprijini ulterior în dezvoltare.“
Şcoala privată Transilvanya College din Cluj a fost înfiinţată în urmă cu 25 de ani de către Simona Baciu (profesoară) şi soţul său, Dan Baciu (doctor), iar în prezent este condusă de Ruxandra Mercea, fiica lor, care este profesoară de business. Instituţia şcolarizează 630 de elevi la toate ciclurile de învăţământ preuniversitar şi are 180 de angajaţi.
Viitorul educaţiei nu este despre tehnologie, ci despre relaţiile interumane, care nu pot fi înlocuite de tehnologie, a mai spus directoarea Transylvania College.
„Odată cu accesul la tot mai multă tehnologie, copiii sunt din ce în ce mai tentaţi să diminueze crearea de relaţii de prietenie în viaţa reală. La noi la clase se folosesc iPad-uri ca unealtă pentru procesul de învăţare, dar nu au voie cu telefon.“
Ruxandra Mercea a spus că există zece abilităţi pe care copiii absolvenţi ai Transylvania College trebuie să le deprindă la finalizarea şcolii, şi anume: compasiune, curaj, integritate, gândire critică, agilitate emoţională, bunătate, creativitate, spirit colaborativ, capacitatea de a inova şi rezilienţă.
Întrebată ce decizii ar lua dacă ar fi ministrul educaţiei, Ruxandra Mercea a spus că, în primul rând, s-ar uita la formarea profesorilor, pentru că, pe lângă multele probleme pe care le are, problema majoră este în rândul cadrelor didactice şi modul în care acestea tratează ora.
„Dacă aş fi ministrul educaţiei, m-aş uita în primul rând la formarea iniţială a profesorilor. Profesorii trebuie să fie dezvoltaţi emoţional; pe lângă cunoştinţele lor academice, ei trebuie să fie sănătoşi mintal, să aibă sănătate emoţională în relaţii şi să aibă grijă de sănătatea lor din punct de vedere fizic. Aş face din formarea iniţială a profesorilor o prioritate, ei trebuie selectaţi în funcţie de cum sunt ei ca oameni, pentru că trebuie să fie mentori pentru elevi. O altă măsură pe care aş lua-o ar fi să ofer mai multă autonomie şcolilor astfel încât directorii de şcoală să îşi selecteze singuri oamenii. În prezent, directorii de şcoli nu îşi pot alege singuri colectivul“.
Taxele de şcolarizare din cadrul Transylvania College variază între 16.900 de lei (3.630 de euro) pe an (pentru creşă şi grădiniţă) şi pot ajunge până la 44.500 de lei (9.570 de euro) pe an (pentru liceu), potrivit datelor disponibile pe site-ul unităţii şcolare.