Eveniment

Românii care au creat o nouă companie în telecom. Vin cu o ofertă total diferită faţă de ce există acum în piaţă

Autor: Ioana Niţă

02.10.2021, 15:11 392

Într-un moment în care giganţii din telecom au trecut în epoca în care totul este oferit nelimitat – minute de apeluri, internet 4G şi chiar 5G, un start-up local condus de veterani din piaţa de profil vine cu o abordare diferită: tarif fix pe fiecare minut de apel sau MB de date transferat.

Oferta are mai mult sens decât pare la prima vedere, o dată pentru că este din start ţintită doar către o anumită categorie de clienţi – şi anume cei care nu stau nonstop pe TikTok sau Facebook dar şi, mai ales, pentru că este o ofertă care ar putea ajunge să nu coste nimic, pentru că tot creditul necesar consumului ar putea fi obţinut ca bonus pentru cumpărăturile făcute de la alte companii, parteneri ai operatorului. Care e planul Benefito Mobile şi unde ar putea ajunge proiectul în câţiva ani, ne explică Marian Velicu, cofondator şi preşedinte al operatorului virtual de telefonie mobilă.

„Eu cred că în acest moment piaţa de telefonie din România este oarecum saturată şi practic a ajuns un fel de bun de larg consum. În ultimii ani, operatorii mobili nu mai au putut să vină cu ceva inovativ, cu ceva nou care să atragă clienţii, iar aceştia nu mai aleg să meargă la un operator doar ca să cumpere un telefon mobil cu reducere. Practic, clienţii caută mai degrabă să plătească pentru ceea ce folosesc“, susţine Velicu. El este unul dintre oamenii care au participat la scrierea caietului de sarcini pentru vânzarea primelor licenţe de telefonie mobilă GSM din România de la jumătatea anilor ’90 cât şi pentru poziţia deţinută ulterior în cadrul Connex - Vodafone. El încearcă din 2012, de când a părăsit corporaţia britanică, să aducă pe piaţă mai mulţi operatori mobili virtuali, dar lucrurile au prins contur abia acum, odată cu interesul unei companii italiene, care este şi acţionar majoritar în cadrul Benefito Mobile, operatorul fiind administrat de compania Goil Services România.

„Actualmente mecanismele pe care operatorii mobili le oferă nu fac altceva decât să te oblige să achiziţionezi credit şi să reîncarci nişte extraopţiuni care de multe ori îţi oferă foarte mult trafic, foarte multe minute. De multe ori nu-ţi oferă acces în roaming, dar cu toate acestea tu poate consumi mult mai puţin decât îţi oferă ei. Şi atunci noi am venit cu ceva care să schimbe un pic acest mecanism în care noi venim şi spunem: de ce să plăteşti pentru ceea ce practic nu ajungi să foloseşti?”

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO