Eveniment

România a avut una dintre cele mai bune evoluţii ale consumului din UE în februarie. Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut cu 3,6% an/an în februarie 2020, în vreme ce la nivel european a scăzut cu 2,2%

România a avut una dintre cele mai bune evoluţii ale...

Autor: Răzvan Botea

13.04.2021, 17:00 162

Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, cel mai important indicator pentru consumul privat, a crescut în România cu 3,6% an/an în februarie, a şaptea cea mai bună evoluţie din Uniunea Europeană şi cu 5,8 puncte procentuale peste media europeană de -2,2%, potrivit datelor Eurostat, biroul european de statistică. Dintre statele membre pentru care sunt disponibile date, cele mai mari scăderi ale volumului total al comerţului cu amănuntul au fost înregistrat în Portugalia (-15,4%), Slovacia (-14,7%) şi Malta (-8,9%). Cele mai mari creşteri au fost înregistrate în Belgia (+ 11%), Austria (+ 5,2%) şi Croaţia (+ 5,1%). Datele INS, obţinute prin metodologia naţională, arată că în februarie cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut, chiar dacă uşor, cu 1,3% în serie brută. Cel mai bine au mers vânzările de produse nealimentare, care au urcat cu 7,1% în februarie 2021 versus februarie 2020. Comerţul cu combustibili rămâne însă pe minus, cu o scădere de 9,1% an/an în februarie 2021. Cifra de afaceri din retail este cel mai important indicator pentru consumul privat, care este cea mai importantă ramură a PIB. De asemenea, de vânzările din retail depind în bună măsură încasările din TVA ale statului, prognozate în 2021 la aproape 70 mld. lei, în creştere cu 16% faţă de ce a încasat în 2020.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO