Eveniment

Roland Berger: 95% din companiile locale mari au o strategie de aprovizionare

Roland Berger: 95% din companiile locale mari au o strategie de aprovizionare

Codrut Pascu, managing director la Roland Berger Strategy Consultants Romania

01.03.2007, 19:08 34

Aproximativ 95% din companiile mari de pe piata locala au o strategie de aprovizionare, fata de 90%, cat este media in regiune, arata un studiu al companiei de consultanta Roland Berger.
Studiul s-a bazat pe raspunsul a peste 100 de companii mari din regiune, dintre care 36% sunt companii cu sediul in Romania. Dintre firmele romanesti care au fost incluse in studiu, 95% au declarat ca au o strategie integrata de aprovizionare cu bunuri si servicii. In acelasi timp, doar 56% dintre acestea comunica aceasta strategie propriilor angajati, fata de media de peste 70% din regiune, arata studiul Roland Berger.
Cand se aprovizioneaza cu bunuri si servicii, companiile pun pe primul loc calitatea produselor achizitionate, urmata in ordine de respectarea termenelor de livrare, eficienta procesului de aprovizionare si abia apoi costurile reduse ale produselor, conform datelor prezentate de compania de consultanta.
In relatia cu furnizorii, 89% dintre companiile respondente spun ca ii evalueaza periodic pe acestia, iar 76% dintre companii isi imbunatatesc periodic baza de furnizori, care este, spun cei de la Roland Berger, la fel de diversificata ca si in Europa vestica.
"De altfel, studiul ne-a infirmat multe din ipotezele care plasau Romania si restul statelor din Europa Centrala si de Est sub nivelul statelor occidentale in ceea ce priveste strategia de aprovizionare. In realitate, companiile mari de aici sunt la fel de sofisticate in aceasta privinta ca si companiile din Vest", a declarat Thomas Rinn, partener la Roland Berger Strategy Consultants si expert in strategii operationale.
Conform studiului, 57% dintre companiile romanesti incluse in esantion au declarat ca isi fac aprovizionarea in principal de pe piata interna si sunt inclinate catre mai multi furnizori. In statele vestice, companiile sunt mai orientate catre o aprovizionare globala, a precizat Thomas Rinn. In acelasi timp, 21% dintre companiile locale au declarat ca ofera stimulente angajatilor proprii care lucreaza in departamentul de aprovizionare si achizitii.
"In orice business, segmentul de aprovizionare poate aduce economii importante de costuri", spune Codrut Pascu, managing director la Roland Berger Strategy Consultants Romania, referindu-se la aportul unei strategii de aprovizionare pentru o companie.
Roland Berger este prezenta in Romania inca din anul 1992. Anul trecut, compania a raportat o crestere cu circa 20%-30% a veniturilor, asteptand pentru anul acesta o crestere de cel putin 20%, au declarat reprezentantii companiei, fara a preciza insa efectiv nivelul businessului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO