Eveniment

Revoluţia medicinei: Un experiment din SUA a reuşit să modifice genetic un embrion uman pentru a corecta problemele cardiace

Revoluţia medicinei: Un experiment din SUA a reuşit să...

Autor: Alex Ciutacu

03.08.2017, 14:24 1069

Un studiu publicat astăzi în Nature a confirmat primul experiment reuşit ce presupune modificarea genetică a embrionului uman, soluţie ce va putea fi aplicată în viitor pentru a corecta oricare dintre cele 10.000 de nereguli ce pot parveni în urma unei erori a codului genetic, potrivit Futurism.

Săptămâna trecută, au circulat zvonuri conform cărora medicii au reuşit să modifice cu succes o genă a unui embrion uman, pentru prima dată în istorie.

Realizarea excepţională a confirmat potenţialul pe care îl prezintă CRISPR, cel mai eficient instrument de modificare genetică.

Procedura a presupus corectarea ADN-ului unei celule embrionare, cu ajutorul CRISPR, pentru a îndepărta gena MYBPC3. Aceasta este cunoscută deoarece provoacă cardiomiopatie hipertropică, o tulburare care afectează 1 din 500 de persoane. Boala nu are niciun tratament cunoscut, încât simptomele nu se manifestă până când nu provoacă moarte subită prin stop cardiac.

Cercetătorii au început cu embrioni umani creaţi din ovule de la  12 femei sănătoase, donatoare, şi spermă de la un voluntar masculin care avea afecţiunea MYBOC3 înscrisă în gene. Gena defectă a fost îndepărtată cu ajutorul CRISPR.

Ca şi rezultat, când embrionii s-au divizat şi au crescut, majoritatea s-au reparat folosind genele needitate din materialul genetic al femeilor donatoare, şi în total, 72 % din celulele formate erau corectate.

Cercetătorii au povestit pentru Washington Post că intervenţiile lor au fost minime: „Noi nu am editat nimic, nici nu am modificat nimic. Programul nostru se îndreaptă spre corectarea genelor mutante”, explică Shoukhrat Mitalipov, autorul principal al studiului şi cercetător la Universitatea de Medicină şi Ştiinţe din Oregon.