Eveniment

Retailerii renunta la clauza celui mai mic pret de pe piata

22.05.2008, 19:22 21

Retailerii si producatorii au cazut de acord ca niciun contract incheiat intre cele doua parti sa nu mai impuna furnizorului conditia vanzarii produselor catre comerciant la cel mai mic pret de pe piata.
Aceasta va fi una dintre prevederile din ghidul de bune practici din domeniu, care urmeaza sa fie finalizat si semnat de cele doua parti pana la finele lunii viitoare.
"Avem un draft al ghidului de bune practici intre retaileri si producatori, pe care se va lucra si la urmatoarea intalnire de la Ministerul Agriculturii, stabilita pentru 3 iunie. In urma discutiilor de pana acum, se pare ca va disparea prevederea de a vinde catre comerciant la cel mai mic pret de pe piata", a declarat ieri pentru ZF Constantin Rudnitchi, consilierul ministrului agriculturii care a participat la intalnirea dintre cele doua parti desfasurata zilele trecute la sediul ministerului.
Printre prevederile formulei de ghid se numara si interdictia ca retailerul sa scoata de la vanzare un produs fara o notificare scrisa prealabila, in care este justificata argumentat aceasta masura. De asemenea, delistarea unui furnizor care realizeaza peste 30% din cifra de afaceri din parteneriatul cu un retailer va trebui sa se realizeze in mai multe etape.
"In forma actuala, ghidul nu prevede sanctiuni, insa o varianta a sa propune sa existe un mediator care sa regleze eventualele litigii aparute", a precizat consilierul ministrului agriculturii.
Dupa ce va fi semnat de catre retaileri si producatori, ghidul de bune practici in domeniu va trebui avizat si de Consiliul Concurentei.
"Cele mai importante prevederi din ghidul de bune practici cred ca sunt definirea pretului de achizitie, introducerea discountului maxim pe lista de preturi si realizarea unui contract cadru intre retailer si producator sau procesator", a declarat Sorin Minea, presedintele Romalimenta. Acesta a mai spus ca unul dintre punctele asupra caruia au existat divergente a fost impunerea anumitor taxe de catre lanturile de magazine mari.
"Am discutat despre impunerea taxelor de deschidere de magazin, de renovare, de crestere a suprafetei de vanzare si alte astfel de taxe. Ei spun sa le trecem in contract si atunci nu mai sunt impuse, pentru ca daca nu vrei, nu semnezi. Dar, daca nu semnezi, nu te listezi, deci tot un fel de impunere este", a declarat Minea, citat de Mediafax.
Nu s-a ajuns la un acord nici asupra propunerii producatorilor ca taxele de listare in retelele mari de magazine sa fie transparente.
Comisia pentru politica economica, reforma si privatizare din Camera Deputatilor, a lansat o ancheta privind eventualele abuzuri ale marilor retaileri, dupa ce patronatele si sindicatele din industria alimentara au acuzat supermarketurile de abuz de putere, solicitand autoritatilor sa analizeze pozitia dominanta de care magazinele ar profita pentru a forta negocierile cu furnizorii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO