Eveniment

Renault pune inginerii la un loc cu productia de la Pitesti ca sa-si taie costurile

10.02.2006, 22:01 20

Carlos Ghosn, presedintele grupului francez auto Renault, a anuntat, ieri, ca o serie de activitati de engineering (inginerie - n.r.) vor fi relocate cat mai aproape de locatiile de productie din Romania.

Ghosn are reputatia unui "cost killer", dupa ce a reusit sa transforme in cinci ani producatorul japonez Nissan, dintr-o companie aflata in pragul falimentului, in cel mai profitabil producator de masini din lume din punct de vedere al marjei operationale, lucru pe care vrea acum sa-l aplice la nivelul Renault.

"Vom realiza in urmatorii trei ani o reducere a costurilor de achizitie cu 14% si a celor de productie cu 12% inclusiv prin mutarea unor activitati din domeniul engineering cat mai aproape de facilitatile de productie din Romania", a declarat Carlos Ghosn la Paris, unde a anuntat strategia grupului Renault pana in 2009.

Dupa activitatea de productie, marii jucatori internationali din domeniul auto si a componentelor incep sa fie atrasi nu doar de costul redus al fortei de munca a romanilor, ci si de cel al creierelor, salariul unui inginer foarte bine pregatit in tari precum Romania, fiind cu pana la 1.000 de euro mai mic decat al unuia din Europa de Vest.

Aceasta va implica extinderea puternica a personalului de la Pitesti nu doar cu pozitii in sectorul de productie, ci si cu ingineri care vor fi responsabili pentru adaptarea locala a designului general al modelelor produse la Pitesti, potrivit lui Luc Alexandre Menard, presedintele Consiliului de Administratie al producatorului Dacia Pitesti.

De altfel, Automobile Dacia a anuntat in toamna anului trecut lansarea in urmatorii trei ani a unei campanii masive de recrutare, urmand sa angajeze o mie de muncitori si peste 500 de ingineri si specialisti.

"Avem ca obiectiv atingerea unui nivel al profitului operational de 6 procente la nivelul anului 2009 si sa devenim din acest punct de vedere cel mai profitabil producator european", spune Ghosn.

Atingerea acestui nivel va fi realizata, potrivit strategiei francezilor, prin concentrarea pe lansarea unor modele noi din categoria SUV sau a limuzinelor de lux, dar si prin acordarea unor atributii sporite capacitatilor de productie strategice, precum cea de la Pitesti.

Francezii sunt interesati, prin intermediul partenerilor de alianta, Nissan, si de fabrica de la Craiova. "Scrisoarea de intentie a fost depusa de alianta Renault-Nissan, insa interesul principal pentru Craiova este al Nissan", a mai spus Menard.

Este pentru prima data cand un oficial Renault-Nissan confirma ca interesul aliantei pentru fabrica de la Craiova este destinat producerii de automobile sub marca Nissan, confirmand astfel informatiile publicate de ZF in toamna anului trecut.

Fabrica de la Craiova este acum obiectul negocierilor dintre statul roman si sud- coreenii de la Daewoo pentru ca pachetul majoritar sa fie rascumparat de catre partea romana. Ulterior, autoritatile au anuntat ca intentioneaza sa reprivatizeze fabrica de la Craiova prin vanzarea pachetului majoritar de actiuni catre un investitor strategic.

Renault a vandut anul trecut pe piata locala peste 137.000 de automobile Dacia si Renault, Romania devenind a sasea tara ca marime din lume pentru producatorul francez.

Presedintele grupului Renault a anuntat ieri noul plan de dezvoltare pana in 2009, care vizeaza o crestere a marjei operationale de la 2,5%la 6%. Ghosn a anuntat, in acest sens, lansarea unei ofensive comerciale, care sa permita producatorului auto francez sporirea vanzarilor cu 800.000 de masini anual pana in anul 2009.

Grupul francez si-a stabilit, astfel, drept obiectiv, un nivel al vanzarilor de 3,33 de automobile pentru 2009.

Vor fi lansate pe piata, conform presedintelui companiei, 26 de noi modele.

Planul respectiv cuprinde si o reducere a costurilor de achizitie cu 14% si cu 12% a costurilor de productie. Grupul francez intentioneaza sa angajeze 3.000 de ingineri in aceasta perioada.



Renault in 2005

* Vanzari de 2,53 milioane de autovehicule Renault, Samsung si Dacia, in crestere cu 1,7% fata de 2004

* Cererea din Europa pentru modelele grupului a scazut cu 5,4% pana la 1,8 milioane de unitati

* Vanzarile pe piete din afara Europei au marcat un salt de 21,2%, pana la 700.000 de autovehicule.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO