Eveniment

Regii asfaltului fac un pas înapoi

Autor: Andreea Mioara Neferu

25.05.2011, 23:46 1154

Ei renunţă la 100 mil. euro ca să nu piardă autostrada MoaraVlăsiei - Ploieşti.

Cei patru constructori ai autostră­zii Moara Vlăsiei-Ploieşti,Spedition UMB, Tehnostrade (ambele companii fiind controlate deDorinel Umbrărescu), Euroconstruct Trading '98 (Dan Beşciu) şiPA&CO International (Costel Căşuneanu), au renunţat lasuplimentarea contractului de construcţie cu 47%, adicăechivalentul a peste 110 mil. euro.

Este pentru prima oară când Ministerul Transporturilor reuşeştesă pună piciorul în prag în cazul unui contract de o asemeneaanvergură şi să-i determine pe constructori să lucreze fără alteacte adiţionale. Contractul iniţial s-a ridicat la 702,6 mil. lei(199 mil. euro), dar Compania Naţională de Autostrăzi şi DrumuriNaţionale din România a semnat în septembrie 2009 un act adiţionalcu respectivele firme de construcţii, prin care costul lucrărilorpe Moara Vlăsiei-Ploieşti a fost majorat cu 25%, până la 883,7 mil.lei (242 mil. euro).

Compania de drumuri a plătit până acum către consorţiul carerealizează tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti circa 671 mil. lei,deci peste 75% din costul total. În urmă cu o lună, CNADNRtransmisese companiilor o notificare de reziliere a contractului,după ce firmele controlate de cei trei regi ai asfaltului au cerutsuplimentarea contractului cu 47% şi au părăsit timp de 16 lunilucrările pe un sector de aproape doi kilometri din cei 42,5 aitronsonului. Firmele s-au angajat însă ieri, după ce au semnat unact adiţional de soluţionare pe cale amiabilă a problemelor, sărenunţe şi la dreptul de a solicita ulterior orice extensie determen, costuri suplimentare, penalizări, daune sau alte pretenţiifinanciare sau materiale, potrivit unui comunicat al CNADNR.

"Condiţiile pentru a renunţa la reziliere erau să se mobilizezesă termine lucrarea şi să nu mai ceară costuri suplimentare", adeclarat Anca Boagiu, ministrul transporturilor, la B1TV. Contactatde ZF, Dan Beşciu, directorul Euroconstruct, a spus că nu a pututcontinua lucrările din cauza faptului că terenurile pe care trebuiasă construiască nu i-au fost puse la dispoziţie la timp: "Din cauzalipsei terenurilor, nu am putut lucra în continuare, dar acum totuleste în regulă şi încercăm să terminăm lucrările până la sfârşitulanului, aşa cum era prevăzut în contract", a explicat Beşciu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO