Eveniment

Realitatea din curtea şcolii versus declaraţiile Primăriei Sectorului 6. Coşuri de baschet, porţi de fotbal şi terenuri de sport marcate în curtea şcolii, doar pe hârtie în sectorul 6

Realitatea din curtea şcolii versus declaraţiile...

Autor: Alexandra Matei

03.06.2021, 00:07 832

♦ „Toate unităţile de învăţământ din sectorul 6, chiar şi cele care nu deţin un teren de sport împrejmuit, sunt dotate cu coşuri sau porţi pentru desfăşurarea activităţilor sportive, amplasate în curtea/careul şcolii“, spune Primăria sectorului 6 într-un răspuns trimis la solicitarea ZF ♦ Realitatea din „curtea şcolii“ arată însă că cel puţin două şcoli din sector nu au nicio facilitate pentru sport în interiorul curţilor betonate.

Curtea şcolii este un spaţiu în care elevii pot desfăşura, în teo­rie, activităţi sportive pre­cum fotbal, volei, handbal sau bas­chet, însă deschiderea către co­mu­nitate, realizată în sectorul 6 de către pri­mă­ria condusă de Ciprian Ciucu (PNL), arată un peisaj dezolant, o mare de asfalt, îm­prejmuită de garduri de fier unde nu există nicio poartă de fotbal sau coş de baschet.

„Toate unităţile de învăţământ din sectorul 6, chiar şi cele care nu deţin un teren de sport împrejmuit, sunt dotate cu coşuri sau porţi pentru desfăşurarea activităţilor sportive, amplasate în curtea şi respectiv în careul şcolii“, au răspuns reprezentanţii Primăriei Sectorului 6 la o solicitare trimisă de ZF.

Deschiderea „terenurilor de sport“ surprinde însă imagini cu copii care pasează mingea de fotbal de la unul la altul şi speră să marcheze un gol în porţile desenate cu creta pe asfaltul din curtea şcolii sau improvizate din sticle ori pietre, imagine care nu corespunde cu ceea ce declară oficialii Primăriei Sectorului 6.

De la începutul lunii mai a acestui an, locuitorii sectorului 6 au acces liber pe terenurile de sport în aer liber din curţile şcolilor de stat în afara orelor de curs, proiect aprobat prin HCL nr. 69/2021. Regulamentul acestei iniţiative subliniază faptul că activităţile sportive sau de recreere ale comunităţii sectorului 6 pot fi desfăşurate numai acolo unde există teren de sport în aer liber, pe care sunt amplasate echipamente necesare şi pe care sunt trasate marcaje corespunzătoare.

Spre exemplu, singurele dotări pe care le are Şcoala Gimnazială nr. 309, din zona Piaţa Gorjului, în spaţiul în care ar fi trebuit să se afle un teren de sport, un coş de baschet sau o poartă de fotbal sunt patru sau cinci bănci şi câteva coşuri de gunoi. Mai sunt şi câteva marcaje vagi pe asfaltul denivelat din curtea şcolii, care nu se prea disting de peticele de smoală presărate pe alocuri.

Cu toate acestea, în aceeaşi curte se regăseşte un afiş mare cu regulamentul privind folosirea gratuită a terenurilor de sport din incinta unităţilor de învăţământ preuniversitar din sectorul 6.

Lucrurile stau similar şi la o altă şcoală din sector, Şcoala Gimnazială Regina Maria (fosta şcoală 198), din zona Militari, Apusului, unde singura diferenţă este aceea că exteriorul clădirii este mai colorat, ceea ce ar putea să mai anime puţin spaţiul gol din careul unităţii de învăţământ.

„Din cele 41 de unităţi de învăţământ din sectorul 6, care fac parte din proiectul privind accesul locuitorilor în incinta unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, pe terenurile de sport cu acces liber şi în spaţiile de recreere amenajate din sectorul 6, aprobat prin HCL nr. 69/2021, cinci unităţi de învăţământ care se află în proces de reabilitare şi modernizare, prin programul NZEB, nu pot oferi deocamdată acces cetăţenilor, urmând să fie efectuate şi lucrări de reamenajare a curţilor“.

Potrivit regulamentului proiectului privind accesul liber al oamenilor pe terenurile de sport ale şcolilor din sector, unităţile de învăţământ care fac excepţie sunt cele aflate în proces de reabilitare sau cele unde sunt cazaţi în permanenţă elevi.

Niciuna dintre cele două şcoli menţionate mai sus nu face parte din această categorie. Mai mult, în cazul Şcolii Gimnaziale Regina Maria este deschis către comunitate doar un loc de joacă aflat în faţa şcolii, în timp ce curtea şcolii, mai exact locul unde ar fi trebuit să se afle terenul de sport, este fără acces pentru locuitori.

Un motiv pe care oficialii primăriei îl oferă Ziarului Financiar este acela că spaţiul în care pot fi desfăşurate activităţi sportive se află în careul Şcolii Gimnaziale Regina Maria, iar în drumul către acesta mai este amplasat un amfiteatru în aer liber care nu este deschis publicului larg.

„La Şcoala Gimnazială Regina Maria terenul de sport se află în careul şcolii, iar accesul către careu se face pe lângă amfiteatrul în aer liber din incinta unităţii, acesta fiind dotat cu echipamente de sonorizare şi lumini de exterior. În scopul evitării unor posibile distrugeri, în acest moment se caută soluţii pentru limitarea accesului în amfiteatru a cetăţenilor, cât şi pentru delimitarea zonei de careu unde să poată avea acces liber toţi cetăţenii sectorului 6“.

Până la găsirea unor soluţii, proiectul care, în mod normal, ar fi venit în sprijinul cetăţenilor sectorului 6, funcţionează la standardele dorite doar „pe hârtie“, întrucât, din incinta celor două unităţi de învăţământ vizitate de ZF lipsesc terenurile sportive.

Realitatea din teren este complet diferită de cea din declaraţiile oficialilor, a celor care se ocupă să construiască pe hârtie planuri de dezvoltare pentru comunităţi, dar care nu au imaginea de zi cu zi a modului în care trăiesc locuitorii din sectoarele pe care le administrează. Iar temele legate de educaţie şi învăţământ sunt pe buzele tuturor primarilor care desenează planuri pentru creşe, şcoli, locuri de joacă. „Intenţionăm să dezvoltăm baza sportivă a sectorului 6, construind şi alte terenuri de sport şi investind în dotările existente“, au mai transmis reprezentanţii Primăriei în răspunsul către ZF. Dotările în zona de sport afară,  cel puţin pentru şcolile 309, unde învaţă 764 de elevi, potrivit site-ului unităţii, şi Şcoala Gimnazială Regina Maria sunt inexistente.  În sectorul 6, în sistemul de stat, erau înscrişi în anul şcolar 2019-2020 peste 43.000 de elevi, potrivit unui raport al Inspectoratului Şcolar din Bucureşti.

Recent, Ministrul Educaţiei Sorin Cîmpeanu spunea, după o vizită la şcoli din Ilfov că a încercat să găsescă “o şcoală gimnazială sau liceu în care să existe un laborator funcţional de ştiinţe - de chimie sau de biologie sau de fizică. Nu am găsit“, a spus Cîmpeanu, citat de hotnews.ro. Realitatea din teren a arătat şi în acest caz adevărul despre starea şcolilor din România.

Curtea Şcolii 309 din zona Piaţa Gorjului din sectorul 6.

 

Curtea Şcolii Gimnaziale Regina Maria din zona Apusului din sectorul 6.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO