Eveniment

Reacţie a sindicatului din CNADNR: Cel mult 8% din cei 5.300 de angajaţi dezvoltă şi construiesc drumuri, restul se ocupă de administrare. Cei care lucrează în cele şapte subunităţi au salarii medii de 2.200 de lei, în timp ce şefii de la Bucureşti câştigă 5.000 de lei

Reacţie a sindicatului din CNADNR: Cel mult 8% din cei...

Autor: Alina-Elena Vasiliu, Bogdan Alecu

18.07.2016, 00:07 2815

Cei 5.300 de angajaţi ai Com­paniei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Ro­mânia care lucrează în cele şapte subunităţi pentru între­ţinerea drumurilor au salarii medii de 2.200 de lei, în vreme ce şefii de la Bucureşti - re­uniţi în cadrul sub­unităţii CNADNR Cen­tral - câştigă, în medie, 5.000 de lei. Datele au fost fur­nizate de Sin­dicatul Dru­marilor „Elie Radu“ într-o adresă venită în urma pu­bli­cării de către ZF săptămâna trecută a unui ma­terial despre salariile mari ale şefilor de departamente din CNADNR.

„În cadrul CNADNR, întreţinerea drumurilor este realizată printr-un număr de şapte subunităţi, denumite Direcţii regionale de drumuri şi poduri: Bucureşti, Craiova, Iaşi, Cluj, Timişoara, Constanţa, Braşov, care însumează un număr de 5.300 de salariaţi, iar media câştigurilor salariale pentru aceştia este de 2.200 de lei, în care sunt incluse şi toate celelalte adaosuri sau/şi sporuri. (...) Cu totul alta însă este situaţia în cadrul unei alte subunităţi a CNADNR, şi anume CNADNR - Central, unde lucrează aproximativ 700 de salariaţi, iar media câştigurilor salariale este de 5.000 de lei, deci, după cum se poate observa, peste dublul câşti­gurilor salariale medii ale celorlalţi sala­riaţi“, se arată în adresa sindicatului semnată de reprezentantul legal inginer Elena Răileanu.

În aceeaşi serie de precizări, Sin­di­catul Dru­ma­rilor mai spune că, „din totalul salariaţilor companiei (CNADNR - n. red.), maximum 8% au sarcini legate de dezvoltarea şi construcţia de noi autostrăzi şi drumuri naţionale, restul de salariaţi având atribuţii legate exclusiv de administrarea şi întreţinerea reţelei existente“.

De la începutul anului, nu au fost date aprobări în vederea angajării de personal muncitor la CNADNR nici măcar în posturile rămase vacante în urma pensionării sau a decesului celor care ocupau aceste posturi. Aşa s-a ajuns în situaţia în care un district de drumuri, care administrează aproximativ 50 de kilometri de drum, are în componenţa sa circa 2-4 muncitori.

Sindicatul Drumarilor precizează că CNADNR are în administrare 262,9 kilometri de autostradă şi 15.394 de kilometri de drumuri naţionale.

La nivel naţional, din totalul drumurilor publice de 86.080 km 32.303 km sau 37,5% sunt drumuri acoperite cu pământ sau pietruite. Procentele sunt similare cu cele ale drumurilor modernizate. În patru ani rata a scăzut cu numai 2,5 puncte procentuale, adică s-au asfaltat circa 2.700 de kilometri de drum.

Execuţia bugetară pe prima jumătate de an indică faptul că dintr-un buget anual de 1,9 mld. lei, cheltuielile făcute de CNADNR, Compania de Drumuri şi Autostrăzi, sunt de doar 152 milioane de lei, adică 8% din disponibilul pe tot anul şi 20% din cel pe 5 luni. Acest lucru vine în condiţiile în care lucrările la centura Capitalei înaintează extrem de greu şi numai 20% din cei aproape 80 km sunt modernizaţi, nu s-au demarat lucrări la autostrada Comarnic - Braşov, iar la Sibiu -Piteşti încă se aşteaptă studiile de fezabilitate şi de Craiova - Piteşti nu se mai aude nimic.

ZF a scris săptămâna trecută că CNADNR a terminat anul 2015 cu un număr mediu de 5.900 de oameni, fără niciun semn de restructurare, păstrând astfel tendinţa ultimilor ani, când întreg sectorul a tăiat la sânge din numărul de angajaţi, în timp ce CNADNR a păstrat efectivele intacte. Analiza ZF a arătat că şefii de departamente au trecute în declaraţiile de avere venituri şi de 20.000 de lei lunar, uneori chiar mai mult decât şefi ai companiei.

Declaraţiile de avere pun în lumină, pe lângă numărul mare de şefi şi responsabili de departamente, şi situaţiile în care în cadrul aceleiaşi companii de stat sunt angajaţi soţul şi soţia, o tendinţă care se întâlneşte şi în alte companii de stat.

 

♦ Un district de drumuri, care administrează aproximativ 50 de kilometri de drum, are în componenţa sa numai 2-4 muncitori, în condiţiile în care CNADNR nu a acoperit posturile lăsate libere

♦ Execuţia bugetară pe prima jumătate de an indică faptul că dintr-un buget anual de 1,9 mld. lei, cheltuielile făcute de CNADNR, Compania de Drumuri şi Autostrăzi, sunt de doar 152 milioane de lei, adică 8% din disponibilul pe tot anul şi 20% din cel pe 5 luni.

♦ Acest lucru vine în condiţiile în care lucrările la centura Capitalei înaintează extrem de greu şi numai 20% din cei aproape 80 km sunt modernizaţi, nu s-au demarat lucrări la autostrada Comarnic - Braşov, iar la Sibiu - Piteşti încă se aşteaptă studiile de fezabilitate şi de Craiova - Piteşti nu se mai aude nimic.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO