Eveniment

Războiul Trump-social media. Ce spun experţii în legislaţie despre decretul lui Trump care vizează reţelele de socializare

Donald Trump a emis un decret prezidenţial prin care speră să impună restricţii asupra companiilor de internet. Dar poate decretul prezidenţial să limiteze activitatea social media? Specialiştii americani în drept sunt sceptici, conform NBC. 

Donald Trump e în conflict deschis cu Twitter, platforma care l-a ajutat să devină preşedinte. În binecunoscutul său stil, a pus tunurile pe platformele social media, pe care le acuză că vor să reducă la tăcere vocile conservatoare. În consecinţă, a emis un decret prezidenţial prin care speră să impună restricţii asupra companiilor de internet.

Totuşi, legislaţia americană protejează site-urile web în încercarea lor de a elimina conţinutul obscen, violent sau care le încalcă termenii şi condiţiile de utilizare. În aceste condiţii, poate decretul prezidenţial să limiteze activitatea social media?

Specialiştii americani în drept sunt sceptici.

"Twitter, Facebook şi alte platforme asemănătoare au imunitate cu privire la editările pe care la fac, inclusive cu privire la mediul politic", spune Eugene Volokh, un reputat jurist de la UCLA. "Ne place sau nu, este o decizie a congresului american. Poate unii ar fi preferat un alt model, în care cei care restricţionează dreptul la libera expresie să răspundă pentru asta, dar congresul a respins aces model."

"Esenţa acestei legi este să confere companiilor de internet puterea de a decide ceea ce cred că este potrivit pentru publicul lor", spune Eric Goldman, profesor de legislaţie pentru internet la Santa Clara University. "Şi, în vreme ce decretul ordonă Comisiei Federale a Comunicaţiilor să impună noi reguli, Comisia nu are nicio autoritate din acest punct de vedere, pentru că nu i-a fost delegată de congres."

Marc Rasch, expert în legislaţie pentru internet la Kohrman, Jackson and Krantz, spune că "site-urile web sunt entităţi private care nu se supun aceloraşi reguli ca cele publice. Ele pot restricţiona conţinutul la fel cum mall-urile pot să dea afară clienţii nemulţumiţi. Site-urile răspund în faţa legii doar pentru conţinutul generat de propriii angajaţi, dar cam atât. Dar, chiar şi aşa, comentariile site-urilor sunt protejate de Constituţia Statelor Unite. "

 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.