Eveniment

Produse AIG Life pentru ce e in crestere: copiii si creditele

16.09.2003, 00:00 29



Conjuctura incita companiile de asigurari la produse noi. AIG Life a lansat ieri, 15 septembrie, in afara unui produs de asigurare de grup pentru copii, si o asigurare simpla de deces pentru solicitantii de credite, Credit Life. Compania a mai anuntat ieri ca va intra anul acesta pe profit, ca intentioneaza lansarea de produse unit-linked si ca a inceput sa fooseasca un nou canal de vanzare-mass market, adica vanzarea tintita catre un anumit grup de persoane.



Pe fondul scaderii dobanzilor, in ultima perioada a crescut mult creditarea persoanelor fizice, iar companiile de asigurari au profitat de cererea in crestere pentru a-si vine produsele. Banca cere solicitantilor de credit o asigurare de viata care sa fie cesionata in favoarea bancii si de mult ori recomanda clientilor societatea de asigurari de la care s-o cumpere.



Noutatea Credit Life este ca suma asigurata este ajustata la soldul creditului, astfel incat, aceasta fiind mereu in scadere, si polita devine mai ieftina pe masura ce se ramburseaza creditul, a explicat Mihai Popescu, Employee Benefits and Financial Institutions Manager. Bancile cu care coopereaza compania sunt Raiffeisen si Citibank.



AIG Life estimeaza vanzari de 360 miliarde de lei (10,9 mil. $) pe primele noua luni ale acestui an, in crestere in lei cu 63% fata de aceeasi perioada a anului trecut, a anuntat directorul general al companiei, Martin Zonneveld.



Dupa cinci ani de la intrarea pe piata romaneasca, compania va incheia anul acesta, pentru prima data, pe profit.



"Asteptam anul acesta un profit mic, putin peste zero. Abia de la anul va fi ceva mai consistent", a spus Zonneveld.



Desi pana acum AIG Life a avut numai produse traditionale, directorul general al companiei afirma ca exista posibilitatea lansarii unor produse tip unit-linked. In cazul politelor unit-linked, o parte din prima merge in programe/fonduri de investitii administrate de compania de asigurari, iar riscul evolutiei investitiei este transferat asiguratului. Doar trei companii vand acum astfel de produse pe piata: ING Nederlanden, Aviva si Allianz-tiriac.



AIG Life foloseste din acest an un nou canal de distributie: mass market. "Este vorba de baze de clienti pentru care construim anumite produse, in functie de profilul lor. Aici folosim bazele noastre- avem peste 120.000 de clienti- dar si ale altor companii, din alte domenii", a spus Theodor Alexandrescu, chief marketing officer al companiei. Alexandrescu nu a precizat despre ce companii este vorba.



AIG Life a incheiat 2002 pe locul trei pe piata asigurarilor din punct de vedere al cotei de piata, cu 8%, dupa ING Nederlanden si Asirom.



Societatea face parte din grupul american AIG, cea mai mare companie din lume din punctul de vedere al capitalizarii de la bursa (peste 160 mld. $).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO