Eveniment

Procurorul general explica accidentul de la Mihailesti

01.06.2004, 00:00 70

Procurorii au reusit sa-l audieze pe seful Postului de Politiei din Mihailesti, ranit grav in explozie, marturia lui relevand ca incercarea de a-l indeparta pe operatorul Antenei 1 din perimetrul in care s-a rasturnat autotrenul cu azotat de amoniu i-a salvat viata politistului, a declarat ieri procurorul general al Romaniei, Ilie Botos.
Potrivit lui Botos, Gabriel Hurlup, seful de post din Mihailesti a spus ca, atunci cand incarcatura de azotat de amoniu a explodat, el incerca sa-l scoata din zona apropiata autotrenului pe operatorul Ionut Barbu.
"Unda de soc l-a lovit prima data pe cameraman, care se afla in partea dreapta a politistului. Tocmai acest lucru e posibil sa-i fi salvat viata subofiterului de politie", a afirmat Botos.
Seful Ministerului Public a aratat ca pompierii au fost anuntati la ora 4.58, de un student care s-a oprit la locul accidentului si care a vorbit cu soferul autotrenului. Studentul le-a spus pompierilor despre incendiul de la bordul tirului si despre natura incarcaturii. Acesta a fost si motivul pentru care la locul accidentului s-au deplasat doua autospeciale, tocmai pentru a inunda azotatul de amoniu, stiindu-se ca acesta se dizolva in apa, a spus Botos.
Ipoteza principala privind cauzele producerii accidentului este ca, la impactul cu un cap de pod, dupa ce tirul a intrat in sant, remorca s-a desprins de capul tractor, iar rezervorul s-a spart - in urma inclinarii masinii la 45 de grade - si motorina s-a scurs. Peste motorina a cazut azotat de amoniu, care s-a imprastiat din saci.
Botos a precizat ca, in urma verificarilor la Doljchim - de unde a fost incacat tirul cu azotat de amoniu - a rezultat ca de acolo nu se putea lua ingrasamant vrac, ci doar ambalat in saci.
Totodata, Botos a explicat faptul ca, in urma impactului autotrenului cu capul de pod, s-a desprins suportul bateriei, borna plus a intrat in contact cu circuitele si a dus la topirea plasticului cablajului, ceea ce a aprins instalatia electrica. El a mai spus ca, cel mai probabil, accidentul rutier s-a produs din cauza faptului ca soferul a adormit la volan, catastrofa fiind declansata de neinstruirea conducatorului auto in a actiona in caz de indendiu.
In urma investigatiilor de la Craiova, anchetatorii au stabilit ca atat producatorul azotatului de amoniu, cat si transportatorul aveau o serie de obligatii. De exemplu, producatorul trebuie sa inscriptioneze sacii cu etichete pe care sa scrie "pericol de explozie" si sa livreze o fisa pe care sa fie notate calitatile substantei si cum se intervine in caz de pericol.
Obligatiile transportatotului tin de autorizarea camioanelor, soferul fiind necesar sa detina licenta ADR privind circulatia cu substante periculoase pe drumurile publice si, in special, internationale. "Autotrenul explodat la Mihailesti nu avea decat licenta pentru marfuri in general, nu pentru substante periculoase", a spus Botos.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO