Eveniment

Primarul Capitalei: Nu putem pune un tarif minim la taxi, este o piaţă liberă

Primarul Capitalei: Nu putem pune un tarif minim la taxi, este o piaţă liberă

Sorin Oprescu, primarul general al municipiului Bucureşti

Autor: Roxana Alexe

15.02.2013, 00:04 595

Sorin Oprescu a afirmat că obligaţia Primăriei Municipiului Bucureşti este aceea de a proteja cetăţeanul împotriva abuzurilor prin stabilirea tarifului maximal, arătând că legile nu permit autorităţilor locale să stabilească tariful minim din cauză că acest lucru ar afecta libera concurenţă.

"Nu Oprescu dă limita minimă a tarifului de taxi. Consiliul General al Municipiului Bucureşti dă limita maximă a acestui tarif pentru a feri cetăţenii de abuzuri, pentru că obligaţia municipalităţii este de a proteja cetăţenii împotriva abuzurilor, legile nedând posibilitatea autorităţilor locale să stabilească tariful minim", a spus Sorin Oprescu, în replică la acuzaţiile care i se aduc din rândul taximetriştilor, potrivit cărora "primarul general nu vrea să mărească tariful la taxi". Primarul Capitalei a afirmat că tariful este stabilit de companiile de taxi din piaţă, actuala legislaţie nepermiţând taximetriştilor independenţi să-şi spună părerea în privinţa tarifului minim.
"Actuala legislaţie nu-i permite taximetristului independent să-şi spună părerea asupra unui preţ şi să lucreze pe tariful stabilit de el, ci îl obligă să se ducă la dispecerat să ia preţul pe care îl stabileşte dispeceratul", a arătat Oprescu, precizând că acest sistem duce la evaziune fiscală, la negocierea preţului cu clientul şi nu în ultimul rând la refuzul taximetristului de a nu onora cetăţenii, precum şi la neutilizarea aparatului de taxat sau chiar înşelarea clientului.
Oprescu a dat exemplu companiei Cobălcescu care a cerut la un moment dat majorarea tarifului la 1,7 lei/kilometru (de la 1,4 lei - n.red.), primăria aprobând acest tarif, însă, ulterior cetăţenii au migrat la companiile mai ieftine şi inclusiv taximetrişti afiliaţi către dispeceratul Cobălcescu plecând la alte companii cu preţuri mai mici.
Totodată, primarul Capitalei a mai arătat că noua lege a taximetriei ar trebui să prevadă doar posibilitatea ca firmele de taxi să lucreze cu conducători auto atestaţi profesional şi numai pe bază de contract de muncă, nu ca în prezent pe bază de contract de prestări servicii sau contracte de asociere în participaţiune.
"Pentru creşterea siguranţei circulaţiei şi respectarea legislaţiei muncii, am cerut ca programul de lucru al taximetriştilor să fie de maximum opt ore pe zi, cu menţiunea că această condiţie trebuie să fie înscrisă obligatoriu în contractul de muncă, deoarece, în prezent, unii lucrează mai mult de opt ore, iar patronii le trec în cartea de muncă doar două ore", a mai spus Oprescu, arătând că în aceste cazuri taxele la stat nu sunt plătite la valoarea lor adevărată, iar în momentul când aceşti oameni vor ajunge la pensie nu vor putea beneficia de pensii pe măsura activităţii prestate.
Edilul-şef al Capitalei a arătat că îşi doreşte ca proiectul noii legi a taximetriei "să ţină seama de realitatea din stradă" şi să nu fie redactat "la comanda unor proprietari de firme de taxi", prin diverse grupuri de interese.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO