Eveniment

Primăria Capitalei investeşte 2 mil. euro pentru transformarea Căii Victoriei în zonă de promenadă

Operaţiunile de modernizare vor viza atât lărgirea trotuarelor, cât şi amenajarea pistelor pentru biciclişti, iar spaţiul necesar acestora va fi obţinut prin renunţarea la o bandă şi jumă­ta­te din carosabil

Operaţiunile de modernizare vor viza atât lărgirea trotuarelor, cât şi amenajarea pistelor pentru biciclişti, iar spaţiul necesar acestora va fi obţinut prin renunţarea la o bandă şi jumă­ta­te din carosabil

Autor: Bogdan Alecu

12.02.2014, 21:59 2048

Primăria Capitalei va demara la sfârşitul acestei luni lucrări de reabilitare şi  moderni­zare a Căii Victoriei, pe segmentul cuprins între Piaţa Victoriei şi Calea Griviţei. Lucrările demarează astfel la aproape o lună şi jumătate de când s-a deschis circulaţiei noua diametrală Berzei-Buzeşti-Uranus.

„Odată cu deschiderea noului bulevard care preia o parte importantă dintre maşinile care traversează oraşul de la nord la sud, este posibilă extinderea trotuarelor de pe Calea Victoriei pentru a readuce acest bulevard la o zonă de promenadă a centrului Bucureştiu­lui“, a spus Sorin Oprescu, primarul Capitalei.

Lucrările se vor desfăşura în perioada 24 februarie – 1 august, iar costul acestora va fi de 8,7 mil. lei, potrivit oficialilor Primăriei Capi­talei, echivalentul a aproximativ 2 mil. euro. În acest interval de timp traficul  rutier va fi restricţionat, circulaţia urmând a se desfăşura pe două benzi, faţă de patru în prezent.

Operaţiunile de modernizare vor viza atât lărgirea trotuarelor, cât şi amenajarea pistelor pentru biciclişti, iar spaţiul necesar acestora va fi obţinut prin renunţarea la o bandă şi jumă­ta­te din carosabil. În plus, pistele pentru biciclişti vor fi delimitate de benzile de circulaţie prin bor­duri înalte de 10 centimetri, iar trotuarele - prin stâlpi speciali. De asemenea, proiectul presu­pune şi modernizarea reţelei de iluminat public, refacerea spaţiilor verzi şi a mobilie­rului urban. În ceea ce priveşte traficul rutier, acesta se va desfăşura pe două benzi de cir­culaţie cu sens unic, creându-se în apropierea intersec­ţiilor o a treia bandă de încadrare pentru virajul la stânga sau la dreapta.

Primăria Capitalei va avea în acest an un buget de aproximativ 700 milioane de lei (160 mil. euro), ceva mai mare decât cel de anul trecut, pentru proiecte de infrastructură, printre proiectele prioritare numărându-se pasajul din Piaţa Presei Libere, dar şi faza a doua a bulevardului Uranus, ce va include un tunel de 800 de metri pe sub dealul Parlamentului. Bugetul va fi suplimentat prin obţinerea de finanţări europene pentru unele proiecte cum ar fi pasajul de la Piaţa Sudului.

La începutul acestui an Primăria Capitalei a deschis circulaţiei noul bulevard Uranus, diametrala nord-sud care leagă str. Izvor de Piaţa Victoriei. Iniţial, lucrările demarate în 2009 aveau ca termen de finalizare 18 luni, dar acestea au fost întârziate pe fondul probleme­lor legate de exproprieri, dar şi de demolarea pieţei Matache, ce urmează a fi reconstruită în urma unui parteneriat public-privat.

Construc­ţia noii artere a costat aproape 29 mil. euro fără TVA, în contextul în care suprafaţa de drum destinată automobilelor a crescut cu 50%, la 120.000 mp. În total, primăria estimează că în fiecare zi noul bule­vard va fi tranzitat de 36.000 de autovehicule, care vor transporta 72.000 de călători în autoturisme şi 12.000 în mijloacele de transport în comun. Diametrala nord-sud-Străpungere Buzeşti-Berzei-Vasile Pârvan din etapa I va fi continuată cu etapele II şi III care vor duce artera pe sub dealul Parlamentului până la Piaţa Coşbuc şi ulterior până la Gara Pro­gresul, urmând traseul fostelor căi ferate din Bucureşti.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 13.02.2014

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO