Guvernul va discuta in sedinta de astazi posibilitatea majorarii primei de casare pentru programul Rabla la echivalentul in lei a 1.000 de euro, precum si cresterea taxei de poluare pentru masinile second-hand, a anuntat ieri premierul Calin Popescu-Tariceanu.
Prima de casare a fost stabilita de Executiv luna trecuta la nivelul de 3.000 lei pentru anul viitor, iar cota de masini care poate intra in Programul de innoire a parcului auto a fost majorata cu 20.000 de unitati, pana la 60.000 de masini. In plus, guvernul a decis suspendarea taxei de poluare auto perceputa la achizitia masinilor noi incepand cu 1 decembrie 2008, pana la sfarsitul lunii decembrie 2009, pentru vehiculele Euro 4 cu motorizari de pana la 2.000 de centimetri cubi inmatriculate pentru prima data in Romania si in UE.
"Am anuntat eliminarea taxei de poluare pentru vehiculele noi, iar maine (astazi - n.r.), s-ar putea sa luam in discutie la nivelul sedintei de guvern chiar majorarea taxei existente pentru vehiculele de ocazie", a spus ieri premierul, dupa vizita pe care a facut-o pe santierul centrului de incercari de automobile de la Titu al companiei Renault Technologie Roumanie. El a explicat ca noile masuri sunt menite sa protejeze locurile de munca din industria auto.
Potrivit unor surse guvernamentale, citate de Mediafax, taxa de poluare auto pentru vehiculele non-euro, Euro 1, Euro 2 si Euro 3 va creste "exponential" in raport cu vechimea masinii si va ajunge la un nivel care, in cazul autovehiculelor cu o vechime mai mare de opt ani si vandute la un pret in jurul a 1.000 de euro, va depasi valoarea de achizitie.
Majorarea taxei de poluare pentru vehiculele second-hand va fi posibila prin modificarea actualei formule de calcul, au precizat sursele citate.
Seful guvernului a sosit pe santierul de la Titu intr-un automobil Logan, insotit de directorul general al Automobile Dacia si al Renault Group Romania, Franois Fourmont, si de vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, potrivit Mediafax.
La sfarsitul vizitei, premierul a aratat ca a discutat cu acestia si despre situatia fabricii de la Pitesti, care s-a confruntat din a doua parte a anului cu "o scadere impresionanta" a vanzarilor din cauza crizei economice mondiale si a importului masiv de masini de ocazie. Numarul inmatricularilor de masini rulate de import s-a dublat in primele zece luni, fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 205.086 de unitati, iar inregistrarile de masini noi au scazut cu 2,4%, pentru aceeasi perioada de raportare, la 252.935 de automobile.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels