Eveniment

Plata indemnizaţiilor pentru sprijinirea angajaţilor şi angajatorilor în pandemie a fost adoptată de Guvern

Plata indemnizaţiilor pentru sprijinirea angajaţilor...

Autor: Gabriel Pecheanu

28.08.2020, 14:03 425

Procedura de decontare şi plată a indemnizaţiilor destinate angajaţilor şi angajatorilor şi de stimulare a creşterii ocupării forţei de muncă în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS - CoV – 2 a fost adoptată de Executiv.

Ministerul Muncii transmite, vineri, că pentru acordarea indemnizaţiei pentru timpul redus de muncă al salariaţilor, angajatorii trebuie să depună cereri la agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă din raza în care îşi au sediul social, în luna curentă pentru plata indemnizaţiei din luna anterioară şi după plata impozitelor şi contribuţiilor.

Cererile vor fi însoţite de o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte îndeplinirea condiţiilor de aplicare a reducerii timpului de muncă şi de decontare a indemnizaţiei, precum şi de lista persoanelor pentru care se solicită decontarea.

Pentru acordarea indemnizaţiei profesioniştilor definiţi de Codul civil, cererile se depun la agenţiile teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială în raza cărora îşi au sediul social, în luna curentă pentru plata indemnizaţiei din luna anterioară. Fiecare cerere va fi însoţită de copia actului de identitate şi de o declaraţie pe propria răspundere.

Guvernul a stabilit ca ambele măsuri să se aplice până la data de 31 decembrie 2020.

Pentru sumele acordate beneficiarilor de lucrări care utilizează forţă de muncă zilieră, potrivit Ministerului Muncii, cererile vor fi făcute de beneficiarii de lucrări şi depuse la agenţiile teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială în raza cărora îşi desfăşoară activitatea sau îşi au sediul social, în luna curentă pentru plata sumelor din luna anterioară. Pe lângă cerere va fi depusă şi lista zilierilor beneficiari, care va fi verificată de agenţia pentru plăţi şi inspecţie socială, cu sprijinul inspectoratului teritorial de muncă. Decontarea sumelor se va face numai pentru zilierii care se regăsesc în Registrul electronic de evidenţă a zilierilor.

Pentru sumele acordate angajatorilor pentru angajaţii cu contract individual de muncă pe perioadă determinată de până la 3 luni, angajatorii depun cereri la agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă în raza cărora îşi au sediul social, în luna curentă pentru plata indemnizaţiei din luna anterioară şi după plata impozitelor şi contribuţiilor aferente. Cererile vor fi însoţite de o declaraţie pe proprie răspundere din care să rezulte îndeplinirea condiţiilor şi de lista persoanelor pentru care se solicită decontarea sumei, această listă urmând să fie verificată de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă, prin consultarea Registrului general de evidenţă a salariaţilor.

Aceste două măsuri prevăzute de OUG nr.132/2020 se aplică pentru o perioadă de trei luni, la alegerea beneficiarului de lucrări/angajatorului, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2020.

Executivul a stabilit ca pentru decontarea acestor indemnizaţii documentele să fie depuse în format electronic, prin completarea modelelor de cereri şi a formularelor electronice disponibile pe platforma aici.gov.ro, sau în format letric. În cazul zilierilor, documentele pentru acordarea sumelor vor fi depuse în format electronic.

Decontarea sumelor se va face în cel mult 10 zile de la data depunerii cererii şi a documentelor justificative, după plata impozitelor şi contribuţiilor în cazul angajatorilor care apelează la măsura de reducere a timpului de muncă şi pentru lucrările sezoniere. Modelele documentelor urmează să fie aprobate prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale, în cel mult 10 zile de la intrarea în vigoare a Hotărârii de Guvern.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO