Tendinţa de consolidare a consumului intern se certifică şi pe segmentul vânzărilor de autovehicule şi motociclete, o piaţă de 29 de miliarde de lei, după ce datele statistice indicaseră deja creşteri importante pe segmentul comerţului cu amănuntul (o piaţă de 138 mld. lei) şi a comerţului cu ridicata (cu excepţia autovehiculelor, o piaţă de 236 mld. lei).
Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS) publicate la sfârşitul săptămânii trecute, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor a crescut în primele patru luni din 2015 cu 6,1%, graţie unui avans considerabil al comerţului cu autovehicule (+14,7%) şi întreţinerea şi repararea autovehiculelor (+6,8%). Cifrele confirmă prognozele potrivit cărora cererea internă va fi motorul creşterii economice în 2015 şi în anii ce vin, iar datele Statisticii din T1 subliniază acest lucru: consumul intern a contribuit cu 3,1% la creşterea economică de 4,3%, la distanţă mare de investiţii care au contribuit la creşterea economică cu 1,3%.
Prognoza de primăvară a Comisiei Europene în privinţa economiei româneşti pariază pe o creştere economică de 2,8% anul acesta, susţinută de un avans al consumului privat de 3,5% şi al consumului guvernamental de 0,7%. Până acum, datele statistice confirmă prognozele. Comerţul cu amănuntul a crescut cu 4% în primele patru luni din an, iar comerţul cu ridicata (cu excepţia autovehiculelor) a crescut cu 1,3% în T1.
Comerţul este împărţit statistic în trei mari subdiviziuni - comerţul cu ridicata (zona en gros), comerţul cu amănuntul (cel mai important indicator pentru consumul populaţiei) şi comerţul cu ridicata şi cu amănuntul din auto (dominat de importatorii şi dealerii de maşini). Pe toate cele trei segmente Statistica indică creşteri.