Eveniment

Peste 4,6 milioane de lei au cheltuit turiştii nerezidenţi, în primele nouă luni din 2016

Peste 4,6 milioane de lei au cheltuit turiştii...

Autor: Anca Olteanu

15.12.2016, 10:31 45

În perioada 1 ianuarie – 30 septembrie 2016, numărul de turişti nerezidenţi cazaţi în structurile de cazare turistică colective a fost de peste 19 milioane, iar cheltuielile acestora au trecut de 4,6 miliarde de lei. Turiştii nerezidenţi sosiţi în România au cheltuit în medie 2.400 de lei, fiecare, precizează INS.

Peste 830.000 de nerezidenţi au fost cazaţi în hoteluri sau pensiuni în trimestrul al treilea din 2016. Cheltuielile acestora s-au ridicat în total la peste 1,8 miliarde de lei.

Străinii au venit în perioada iulie-septembrie 2016 pentru afaceri, participarea la congrese, conferinţe, cursuri, târguri şi expoziţii (53,3% din numărul total de turişti nerezidenţi), cheltuielile acestora reprezentând 57% din total.

Următorul motiv al sejurului l-a reprezentat călătoriile în scop particular (46,7% din numărul total de turişti nerezidenţi, dintre acestea evidenţiindu-se călătoriile pentru vacanţe 63,3%). Călătoriile în scop particular includ călătoriile pentru vacanţe, cumpărături, evenimente culturale şi sportive, vizitarea prietenilor şi rudelor, tratament medical, religie, tranzit şi alte activităţi, indică datele INS.

Din totalul cheltuielilor pentru afaceri, ponderea cea mai mare o reprezintă cheltuielile pentru cazare (53,1%), fiind preferată în special cazarea cu mic dejun inclus (90,7%). Cheltuielile turiştilor nerezidenţi în restaurante şi baruri au fost de 17%, iar cele pentru cumpărături au reprezentat 11,4%. Din totalul cheltuielilor pentru cumpărături, 40,2% au reprezentat cheltuielile pentru cumpărarea alimentelor şi băuturilor, urmate de cheltuieli pentru cumpărarea de cadouri şi suveniruri, 34%. Cheltuielile pentru închirierea de autoturisme au avut o pondere de 50,9% din totalul cheltuielilor pentru transport, iar cheltuielile pentru accesul în parcuri de distracţii, târguri, cazinouri, săli de jocuri mecanice au reprezentat 44,1% din totalul cheltuielilor pentru recreere.

Din totalul nerezidenţilor sosiţi în România, 50,9% şi-au organizat sejurul prin agenţii de turism iar 31,9% si-au organizat singuri sejurul.

Principalul mijloc de transport utilizat de turiştii nerezidenţi pentru a sosi în România a fost avionul (71,6% din numărul total de turişti). Autoturismele proprii au reprezentat 15,1%, urmate de autocare şi autobuze cu 11,7%, alte mijloace (tren, ambarcaţiuni fluviale, autoturisme închiriate, motociclete etc.) 1,6%.

Principalul motiv al sejurului petrecut de turiştii nerezidenţi în România, în primele nouă luni din 2016 l-a reprezentat afacerile, participarea la congrese, conferinţe, cursuri, târguri şi expoziţii (56,6% din numărul total de turişti nerezidenţi), cheltuielile acestora reprezentând 57,3% din total. Al doilea motiv este reprezentat de călătoriile în scop particular (43,4% din numărul total de turişti nerezidenţi), dintre acestea evidenţiindu-se călătoriile pentru vacanţe (61,3%), potrivit sursei citate.

Din totalul cheltuielilor pentru afaceri, ponderea cea mai mare o reprezintă cheltuielile pentru cazare (53,1%), fiind preferată în special cazarea cu mic dejun inclus (92,7%). Cheltuielile turiştilor nerezidenţi în restaurante şi baruri au fost de 16,6%, iar cele pentru cumpărături au reprezentat 12,1%. Din totalul cheltuielilor pentru cumpărături 38,3% au reprezentat cheltuielile pentru cumpărarea alimentelor şi băuturilor, urmate de cheltuieli pentru cumpărarea de cadouri şi suveniruri 34,5%. Cheltuielile pentru închirierea de autoturisme au avut o pondere de 54,1% din totalul cheltuielilor pentru transport, iar cheltuielile pentru acces în parcuri de distracţii, târguri, cazinouri, săli de jocuri mecanice au reprezentat 52,7 % din totalul cheltuielilor pentru recreere.

Din totalul nerezidenţilor sosiţi în România, 51,5% şi-au organizat sejurul prin agenţii de turism, iar 30,5% şi-au organizat singuri sejurul.

Principalul mijloc de transport utilizat de turiştii nerezidenţi pentru a sosi în România a fost avionul (73,6% din numărul total de turişti). Autoturismele proprii au reprezentat 14,3%, urmate de autocare şi autobuze cu 10,3%, alte mijloace (tren, ambarcaţiuni fluviale, autoturisme închiriate, motociclete etc.) 1,8%.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO