Eveniment

Pastele le-a adus hipermarketurilor vanzari cu 20-40% mai mari fata de anul trecut

Pastele le-a adus hipermarketurilor vanzari cu 20-40% mai mari fata de anul trecut
01.05.2008, 20:01 25

Hipermarketurile au vandut in saptamana mare cu 20-40% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut. In zilele dinaintea sarbatorilor de Paste si Craciun, hipermarketurile inregistreaza varfuri de vanzari si un flux de clienti peste medie. Si in acest an, Pastele aproape a egalat Craciunul, ca vanzari.
"In Saptamana Mare, magazinul Auchan Titan (din Bucuresti - n. red.) a avut o rata de crestere a vanzarilor de 40% fata de aceeasi perioada a anului trecut", a declarat Mariana Dragan, directorul de comunicare al retelei franceze de hipermarketuri Auchan.
Si in reteaua Carrefour, cresterile de vanzari generate de apropierea sarbatorilor pascale au fost peste estimari, potrivit companiei. "Fata de perioada de Paste a anului trecut, am inregistrat vanzari mai mari cu 20% in acest an, crestere care ia in calcul acelasi numar de magazine", a afirmat Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour Romania.
Comparativ cu o perioada obisnuita a anului, compania a inregistrat in saptamana dinaintea Pastelui o majorare a vanzarilor cu 30%, in timp ce rata de crestere adusa anul trecut de apropierea Craciunului a fost de circa 35%. "In perioada de dinainte de Craciun, vanzarile sunt asemanatoare ca valoare cu cele de dinainte de Paste, insa cresterea generata de apropierea sarbatorilor de iarna se resimte mai devreme fata de sarbatoarea propriu-zisa, pe cand de Paste acestea explodeaza cu 10 zile sau o saptamana inainte. Punctul culminant este in zilele premergatoare Pastelui, pentru ca clientii vin la hipermarket mai ales pentru produsele alimentare proaspete", a explicat Mariana Dragan. Si componenta cosului este diferita de Craciun, ponderea produselor nealimentare fiind mai mare, deoarece se cumpara multe cadouri, decoratiuni sau electrocasnice mari.
Andreea Mihai a adaugat ca, in acest an, nu s-au remarcat schimbari mari in obiceiurile de cumparare in preajma sarbatorilor, ci doar o reintoarcere inspre produsele de baza, pusa pe seama cresterii generalizate a preturilor la alimente.
Cu toate acestea, retailerii mizeaza inca foarte mult pe produsele alimentare preparate in laboratoarele proprii in perioada sarbatorilor.
"Am remarcat in acest an o cerere mai mare pentru produsele traditionale gata-preparate", a spus Sylvia Kerzbek, manager in cadrul departamentului de marketing al retelei de hipermarketuri cu discount Kaufland.
Potrivit acesteia, categoriile de produse care inregistreaza varfuri de vanzari in perioada Pastelui sunt carnea, dulciurile, bauturile si alimente traditionale precum cozonacul.
In aceasta perioada, si vanzarile producatorilor de ciocolata explodeaza, cel mai mult avand de castigat cei care au scos pe piata produse de sezon.
"Cei mai cautati iepurasi din ciocolata au fost cei mai mici - am vandut peste 8.000 de iepurasi de 30 de grame intr-o saptamana si tot cam atatia de 50 de grame, in magazinul Auchan din cartierul Titan", a mai precizat Dragan.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO