Eveniment

Oprescu se laudă că termină patru pasaje rutiere până la primăvară: într-o lună, întreg Pasajul Mihai Bravu e gata!

Sorin Oprescu (stg.): În zona Mihai Bravu va rămâne de consolidat podul peste Dâmboviţa şi în­cer­căm să construim o trecere printr-un pod uşor pentru pietoni şi biciclete

Sorin Oprescu (stg.): În zona Mihai Bravu va rămâne de consolidat podul peste Dâmboviţa şi în­cer­căm să construim o trecere printr-un pod uşor pentru pietoni şi biciclete

Autor: Bogdan Alecu

16.10.2014, 00:06 1224

În următoarele şase luni Primăria Capitalei are în plan finalizarea lucrărilor de la pasajele Mihai Bravu, Piaţa Sudului, Muncii şi Piaţa Presei, potrivit declaraţiilor primarului general Sorin Oprescu, primul dintre acestea fiind cel de la Mihai Bravu în care s-a investit suma de 23 mil. euro.

„Ne apropiem cu paşi repezi de finalizarea celui de-al doilea pod şi sperăm că într-o lună, o lună jumătate acesta să fie redat circulaţiei. În prezent, se toarnă betonul şi se lucrează la hidroizolaţie, iar săptămâna viitoare se va turna asfaltul şi va fi definitivată vopsitoria arcelor metalice. Au început deja testele de încărcare astfel încât pasajul să respecte cerinţele din proiect. Sunt mulţumit de ritmul lucrărilor şi este important de menţionat că  au trecut doar patru luni de la începerea lucrărilor la cel de-al doilea pod şi iată că acum acesta este finalizat în proporţie de 95%. Finalizarea Pasajului Mihai Bravu reprezintă un pas important în creşterea capacităţii de trafic pe inelul principal“ a declarat primarul ge­neral. Sorin Oprescu a subliniat faptul că bene­ficiari sunt, în primul rând, cei peste 600.000 de bucureşteni din patru mari cartiere (Berceni-Olte­niţei, Balta Albă, Pante­limon şi Colentina) care vor avea astfel legătura cu zona de nord a oraşului, dar vor avea şi alternative faţă de inelul interior, fapt care creează implicit şi descongestionarea în zona centrală.

Odată cu noul pod timpul de parcurs între şos. Berceni şi partea de nord a Capitalei va fi redus cu 20-25 de minute, valoare importantă pentru cele 400.000 de maşini care traversează această zonă dimineaţa şi seara. Construcţia la cel de-al doilea pod a demarat în urmă cu patru luni, iar cu încă o lună se va ajunge la cinci luni de la început la finalizare. 

Lucrările la pasajul de la Mihai Bravu au demarat iniţial în ianuarie 2011, licitaţia la acea vreme fiind câştigată de com­pania Romstrade, controlată de regele asfaltului Nelu Ior­da­che. După ce compania a intrat in insolvenţă, iar Nelu Ior­dache a fost arestat, licitaţia a fost refăcută şi câştigată de asocierea Astaldi SpA – Astalrom SA, care a reluat lucrările în august 2013. „Urmează după ce terminăm să ne concentrăm pe pasajul de la Piaţa Sudului şi în felul acesta inelul principal de circulaţie va fi sigilat şi se va putea depăşi Olteniţei spre str. Niţu Vasile fără a opri la semafor. La Piaţa Sudului avem o întârziere de circa două săptămâni a lucrărilor. În martie sper să se termine şi pasajul de la Piaţa Presei“, a spus Oprescu. De asemenea, tot în termen de o lună, o lună şi jumătate vor fi gata şi lucrările la Pasajul Muncii unde accesul în pasaj este îngreunat de lucrările la şina de tramvai, iar în pasaj banda a doua este blocată parţial.

De asemenea, şi lucrările la rondul din piaţa Charles de Gaulle şi la modernizarea Căii Victoriei au fost reluate şi lucrările vor fi finalizate în perioada următoare. Acestea au fost oprite luna trecută după intrarea în insolvenţă a companiei Tehnologica Radion.

În plan în zona Mihai Bravu este şi cons­trucţia unui pod uşor pentru pietoni şi bi­ciclişti. „În zona Mihai Bravu va rămâne de consolidat podul peste Dâmboviţa şi în­cer­căm să construim o trecere printr-un pod uşor pentru pietoni şi biciclete pe care oa­menii să poată circula civilizat. Până la finalul anului vom demara licitaţia pentru acesta, deoa­rece avem banii la buget“, a spus Oprescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO