♦ Indemnizaţiile acordate salariaţilor pe perioada delegării sau a detaşării în ţară sau în străinătate sunt scutite de impozit pe venit şi contribuţii sociale, într-un anumit plafon ♦ La o lună după intrarea în vigoare a acestei legi adoptate de parlament (care trebuie întâi promulgată de preşedinte) se modifică Codul fiscal ♦ În ultimii ani, Fiscul a reîncadrat aceste indemnizaţii ca venituri salariale, ceea ce a condus la multe procese în instanţă ♦ Impozitarea diurnelor ca venit salarial în cazul transportatorilor ar fi adus pierderi de 5,3 miliarde de euro economiei României, potrivit unui studiu KPMG.
Un proiect de lege care vizează tratamentul fiscal al indemnizaţiilor pe care le primesc angajaţii pe perioada delegării sau a detaşării (cum este cazul şoferilor care transportă marfă) a fost adoptat de parlament. Noua lege, pentru care transportatorii „se luptă“ de câţiva ani, aduce clarificări cu privire la scutirea de impozit şi contribuţii sociale pentru angajatorii care au salariaţi mobili/detaşaţi sau în delegaţie, într-un anumit plafon.
„Incertitudinea în regimul fiscal al diurnelor şi indemnizaţiilor de detaşare transnaţională plătite de firmele româneşti afecta cel mai mult sectorul românesc de transport rutier internaţional, care era ameninţat cu riscul de recesiune şi chiar insolvenţă“, a spus Mădălina Racoviţan, Tax Partner şi Head of People Services în cadrul firmei de audit şi consultanţă KPMG.