Eveniment

Noul şef al CCIR, nemulţumit de activitatea Romexpo

Noul şef al CCIR, nemulţumit de activitatea Romexpo

Autor: Cristina Cuncea

09.06.2014, 00:00 403

"Romexpo este prioritatea absolută a mea. Am schimbat managementul, l-am nunit pe Cătălin Trifu (la sfârşitul lunii mai, în locul Marianei Suciu - n.r.) în funcţia de director general. Romexpo va deveni o entitate care va monopoliza toate târgurile din Bucureşti. Am spus noii conduceri că dacă văd că se organizează târguri în alte locuri din Bucureşti, cineva din Romexpo trebuie să plătească. Se fac târguri la Romaero cu 4 euro pe metru pătrat? Noi oferim 3 euro. Dă primăria Piaţa Constituţiei gratuit, dăm şi noi spaţiul gratuit. Nu au voie să vină cu niciun argument dacă sunt târguri în alte locuri. Singurul argument acceptat este că la noi este plin şi nu le putem oferi spaţiu", a declarat vineri Mihai Daraban, preşedintele CCIR.

El a menţionat că în prezent Romexpo are un profit de 200.000-300.000 de euro pe an, însă potenţialul este de a aduce cel puţin 2 milioane de euro anual, nivel neatins de dinainte de 2007.

Daraban s-a referit şi la proiectul de extindere a centrului expoziţional început cu mai mulţi ani în urmă, lucrările fiind îngheţate din cauza unui litigiu cu firma care a construit deja structura, Comnord.

"Extinderea vizează 32.000 de metri pătraţi. Sperăm să ne împăcăm cu constructorul, cu care avem un litigiu şi să continuăm lucrările. Am avut o discuţie cu aceştia şi ne-au spus că după rezolvarea litigiului, ar mai fi necesare circa 6 luni pentru a finaliza proiectul. Investiţia pentru finalizarea lucrării se ridică la circa 12 milioane de euro", a spus Daraban.

Şeful CCIR a arătat că litigiul vizează datorii neonorate de către fosta conducere a Camerei de Comerţ, la care s-au acumulat o serie de penalităţi şi dobânzi, fără să precizeze suma totală datorată.

La Romexpo au avut loc anul trecut 40 de târguri şi expoziţii proprii, 18 târguri şi evenimente organizate de către parteneri, 390 de seminarii, conferinţe, workshop-uri şi congrese, trei evenimente pentru publicul larg, cinci concerte şi un festival de muzică.

La târgurile şi expoziţiile organizate au participat, printre altele, firme de turism, construcţii, amenajări interioare, industrie, mobilier, echipament militar, cosmetice şi modă, agricultură, industria alimentară şi medicină. Astfel, la evenimentele organizate au participat aproximativ 4.500 de companii.

Totodată, peste 500.000 de vizitatori au trecut pragul complexului, iar cifra de afaceri a Romexpo a ajuns la 11 milioane de euro, faţă de aproape 10 milioane de euro în 2012.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO