Caută doar în titlu
Eveniment

Noile iPhone în România: până la 100 de euro diferenţă de preţ între operatori la abonamente cu acelaşi tarif

Preţurile anunţate de operatorii de telefonie mobilă pentru noile smartphone-uri Apple iPhone diferă în unele cazuri chiar şi cu 100 de euro chiar dacă telefonul este acelaşi, iar abonamentele au tarife egale sau foarte apropiate, arată o analiză a ofertelor comerciale ale Orange, Vodafone şi Telekom.

Spre exemplu, noul iPhone 6S cu o capacitate de stocare de 16 GB costă pentru clienţii persoane fizice cu un abonament de aproximativ 40 de euro pe lună timp de doi ani 316 euro la Telekom şi cu 103 euro mai mult (419 euro) la Orange. Datele arată că Orange are cele mai mari preţuri pentru noile iPhone, iar Telekom cele mai mici - Vodafone situându-se între cei doi jucători.

Structura preţurilor pare să fi fost stabilită luând în calcul dezvoltarea reţelelor de date 4G: cu cât este reţeaua este mai extinsă, cu atât preţurile pentru iPhone sunt mai mari. Datele publicate de operatori vin în sprijinul acestei posibilităţi: compania Orange anunţa la jumătatea anului că acoperă cu reţeaua 4G aproximativ 67% din populaţia Româ­niei, urmată de Vodafone cu aproximativ 65% în timp ce în cazul Telekom procentul era la jumătate, de doar 32,4%.

În ceea ce priveşte preţurile pentru noile iPhone, de notat este că Orange are oferte diferite pentru clienţii business faţă de cei retail, smartphone-urile Apple fiind mai ieftine pentru utilizatorii B2B. Spre exemplu un iPhone 6S cu capacitate de stocare de 16 GB costă 299 de euro pentru un client business cu un abonament de 42 de euro pe lună şi 419 euro pentru un client retail care plăteşte un abonament cu aceeaşi valoare, de 42 de euro pe lună.

Cei trei operatori au pus în vânzare noile iPhone în data de 9 octombrie. În ceea ce priveşte preţurile “la liber”, adică fără un abonament la servicii de comunicaţii, operatorii de telefonie mobilă au cele mai bune oferte, jucători precum eMag sau Quickmobile având tarife mai mari cu câteva zeci de euro.

Vânzările de smartphone-uri din zona premium, cu un preţ (fără subvenţii) de peste 600 de euro, reprezintă aproximativ o treime din vânzările de smartphone-uri de pe piaţa locală, unde principalii competitori sunt Apple şi Samsung. Anul trecut în România s-au vândut aproximativ 4,5 milioane de telefoane mobile, dintre care 2,5 milioane au fost smartphone-uri.

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.