Eveniment

Ministrul transporturilor: Autostrada Orăştie – Sibiu, închisă cât o vor cere procedurile de siguranţă

Anul trecut, la doar o săptămână de la inaugurarea lotului 3 din Orăştie-Sibiu au apărut primele fisuri în carosabil.

Anul trecut, la doar o săptămână de la inaugurarea lotului 3 din Orăştie-Sibiu au apărut primele fisuri în carosabil.

Autor: Alina Oprea

25.11.2015, 00:04 1182

Lotul trei al autostrăzii Sibiu-Orăştie, inaugurat în noiembrie 2014 şi închis în septembrie 2015 între localităţile Sălişte şi Cunţa, din cauza unor crăpături în asfalt, va rămâne închis atâta timp cât o vor cere procedurile de siguranţă, a declarat ministrul transporturilor, Dan Marian Costescu.

„Nu se poate lua o decizie politică în care cineva să dea drumul la circulaţie, sunt nişte analize care se fac, s-au prelevat probe, s-au luat carotele, s-au dus la laborator şi în această expertiză se lucrează şi la soluţia tehnică. Fără soluţie tehnică nu putem să ne asumăm riscul ca după câteva luni să constatăm următoarele crăpături şi să o ţinem aşa într-un lanţ infinit. E o problemă de responsabilitate şi responsa­bilitatea se face cu paşi mici şi legali“, a afirmat Costescu.

Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) au anunţat anterior că circulaţia va fi reluată în decembrie.

România a ajuns la o reţea de aproape 700 de kilometri anul acesta, însă 22 de kilo­metri din autostrada Orăştie-Sibiu au „dis­părut“ de pe harta rutieră după ce şoseaua a fost închisă.

Costescu a arătat că România va încheia 2015 cu mai puţini kilometri func­ţionali de autostradă decât avea la începutul anului. „Autostrăzile sunt prioritatea numărul unu a României la nivel de public. (...) Sunt mai puţini kilometri de autostradă, dar acei kilometri care sunt, sunt siguri, se poate circula pe ei. O să remediem şi această problemă şi vom reda circuitului şi acei kilometri de autostradă“, a spus Costescu.

Întrebat dacă se va întâlni cu conducerea companiei italiene Salini-Impregilo, construc­torul lotului, el a arătat că va analiza care poate fi implicarea unui ministru sau a unui secretar de stat în activitatea constructorului şi nu va încerca să deranjeze „mersul normal al lucrurilor“. „Dar asta nu înseamnă în niciun caz că ei pot fi lăsaţi să scape lucrurile de sub control“, a menţionat ministrul transpor­turilor.

Anul trecut, la doar o săptămână de la inaugurarea lotului 3 din Orăştie-Sibiu au apărut primele fisuri în carosabil. Atunci, CNADNR anunţa că era vorba despre „fisuri superficiale“, care vor fi remediate pe banii constructorului, întrucât drumul se află în garanţie.

Lotul are o lungime de 22 de kilometri, dintre care 6 km au fost afectaţi de alunecări de teren. Contractul pentru acest tronson a fost semnat în mai 2011, având o valoare de 182,9 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO