Cozile de maşini zilnice ce se formează de la intrarea pe Centura Capitalei de pe Autostrada Soarelui vor mai dura încă cel puţin un an. Astfel, lucrările de modernizare a sectorului DN2-A2 din Centura Bucureştiului urmează să fie începute de constructor, dar nu se ştie când, iar termenul de finalizare a lucrărilor este luna august a anului viitor.
„Antreprenorul în momentul de faţă a primit toate avizele, urmează efectiv să înceapă lucrările. Antreprenorul a aşteptat să primească toate avizele pentru a începe lucrările“, spun reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Până în prezent au fost realizate lucrări premergătoare execuţiei efective, adică ridicări topografice, defrişări, decopertări pământ vegetal, identificarea reţelelor de utilităţi, identificarea muniţiilor neexplodate, realizarea investigaţiilor arheologice, amenajarea punctului de lucru de la Cernica, realizare organizare de şantier, activităţi premergătoare lucrărilor de demolare construcţii existente în amplasament.
După aproape trei luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor de modernizare a sectorului DN2 - A2 din Centura Bucureşti, lucrările nu au început. Totuşi, data exactă a începerii lucrărilor efective de modernizare nu se ştie, „cât de curând“, spun reprezentanţii CNAIR.
„Având în vedere că durata contractuală este de 15 luni calculate de la data ordinului de începere, respectiv 04.05.2020, termenul contractual este august 2021. În situaţia în care termenul de execuţie nu va fi respectat, se va face o analiză a evenimentelor care au determinat nerespectarea termenului. Dacă, în urma analizei, rezultă că întârzierile sunt imputabile constructorului, se vor pune în aplicare prevederile contractuale referitoare la nerespectarea termenelor“, spun reprezentanţii CNAIR.
Ordinul de începere a lucrărilor de modernizare a fost emis la începutul lunii mai, de către Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, împreună cu directorul general adjunct al CNAIR, Ovidiu Barbier. „Suntem într-o continuă dezvoltare a infrastructurii rutiere pe regiunea Bucureşti - Ilfov, luna trecută am predat amplasamentul constructorului pentru realizarea pasajului de la Mogoşoaia, iar astăzi deschidem un nou şantier aici pe DN2 - A2. În perioada următoare vom începe mai multe lucrări importante pentru zona Bucureşti - Ilfov, şi anume: pasajul Berceni, pasajul Olteniţa. De asemenea, în luna iunie încep lucrările la Autostrada A0, cea mai importantă şi aşteptată de către cetăţeni“, a declarat atunci Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor.
Nici la Autostrada A0, cea care va înconjura Bucureştiul, nu au început lucrările, astfel că pe site-ul CNAIR, la toate loturile autostrăzii stadiul fizic actual al lucrărilor este de 0%.
Termenul contractual pentru modernizarea sectorului DN2-A2 din Centura Bucureştiului este de 15 luni. Obiectivul principal al acestui proiect este modernizarea a 11,5 kilometri din centura rutieră a municipiului Bucureşti, sector DN2 (km 12+300) - A2 (km 23+750), constând în principal în sporirea capacităţii de circulaţie de la 2 benzi la 4 benzi de circulaţie (câte două pe sens) şi eliminarea unor intersecţii la nivel prin realizarea unor noduri rutiere, a unor pasaje noi precum şi reabilitarea pasajelor şi a podurilor existente pe acest sector de drum naţional.
Valoarea contractului semnat cu antreprenorul Tirrena Scavi este de 235.747.292,70 lei fără TVA, sursa de finanţare fiind Fondul de Coeziune în cofinanţare cu bugetul de stat. Durata contractului este de 75 de luni şi cuprinde: 15 luni perioada de execuţie şi minimum 60 luni perioada de notificare a defecţiunilor.
miruna.diaconu@zf.ro