Eveniment

Ministerul Educaţiei reglementează cursurile online. Şcolile vor preda toate materiile din orar în cursurile online

Până acum nu a existat o modalitate prin care să se ţină o evidenţă a prezenţei profesorilor şi a elevilor la cursurile online.

Până acum nu a existat o modalitate prin care să se ţină o evidenţă a prezenţei profesorilor şi a elevilor la cursurile online.

Autor: Ramona Cornea

22.04.2020, 00:06 2090

Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti afirmă că şcolile deja s-au organizat şi îşi reiau activitatea 100% conform orarului începând de astăzi.

Ministerul Educaţiei pregăteşte un ghid pentru reglementarea cursu­rilor în mediul online, pentru sistemul de învăţământ preuniversitar. Ghidul ar urma să fie lansat astăzi, spun surse din cadrul ministerului.

De asemenea, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti afirmă că şcolile deja s-au organizat şi îşi reiau activitatea 100% conform orarului începând de astăzi.

„Ministerul Educaţiei a promis că va reglementa situaţia cursurilor online. Până acum modalitatea de predare era la aprecierea profesorilor. Şcolile deja s-au organizat, iar începând de mâine îşi reiau activitatea conform orarului. Intenţia este ca materiile să fie predate 100% conform orarului în cursurile online“, a spus pentru ZF Roxana Cercel, purtător de cuvânt al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti.

Ea afirmă că până acum nu a existat o modalitate prin care să se ţină o evidenţă a prezenţei profesorilor şi a elevilor la cursurile online.

„Inspectoratele nu ţin o evidenţă a prezenţei profesorilor sau elevilor. Până nu avem o normă scrisă, nu ştim dacă o astfel de măsură va fi inclusă în ghidul de reglementare al Ministerului Educaţiei“, a explicat Roxana Cercel.

Până acum, şcolile au urmat un orar provizoriu, iar numărul de ore predate era mai mic comparativ cu orarul normal al instituţiilor de învăţământ.

„Până la vacanţa de Paşte noi am urmărit un orar provizoriu modificat. Clasele au fost comasate şi a fost redus numărul de ore. În schimb, s-au făcut toate materiile chiar dacă un număr de ore mai mic faţă de orarul normal. Începând cu această săptămână, odată cu reînceperea şcolii, având în vedere că situaţia de urgenţă s-a prelungit vom aplica orarul normal fără a mai face comasarea claselor. În ce priveşte monitorizarea prezenţei, profesorii înregistrează absenţele în catalogul nostru virtual astfel încât să avem o situaţie a participării la ore“, a spus Iusein Ervin, director educativ în cadrul instituţiei private de învăţământ Liceul Teoretic Internaţional de Informatică Bucureşti (ICHB).

Colegiul Naţional Ion Creangă a elaborat un program prin care elevii comunică cu profesorii lor, iar fiecare profesor respectă orele conform orarului general. „Eu, ca director, am trimis liderilor tuturor claselor un document pe care ei îl comple­tează pentru o săptămână. Tabelul arată toate interacţiunile cu profesorii lor. Liderii îmi trimit mie tabelul, eu centralizez apoi trimit materialul final către şefii de catedră pentru analiză. Totul este foarte serios şi temeinic“, spune Flori Alexandrescu, directorul Colegiului Naţional Ion Creangă din Bucureşti.

Şcoala privată American Interna­tional School of Bucharest nu a reprodus orarul în întregime din cauza timpului pe care elevii cu vârste de la 2 la 19 ani îl puteau petrece în faţa unui dispozitiv necesar pentru urmarea cursurilor online. „Din păcate, nu este posibil să reproducem orarul şcolar, date fiind vârstele variate ale elevilor. Şcolari­zăm copii între 2 şi 19 ani şi, din punctul de vedere al dezvoltării şi al nevoilor lor, ei pot sta în faţa unui ecran mai mult sau mai puţin. Dacă vorbim despre orarul personalului, aş spune că toţi lucrăm mai mult decât în timpul şcolii. (...) Toţi profesorii fac ore sau pun la dispozitia elevilor şi părinţilor resurse. Nu există cadru didactic care să nu facă ceva. Profe­sorii fac prezenţa la fiecare oră şi ştim câţi elevi sunt. Directorii educaţionali ţin legătura săptămânal cu profesorii, dar nu pentru a-i controla, mai mult pentru a se asigura de faptul că sunt bine din punct de vedere fizic şi emoţional“, spune Cătălina Gardescu, Manager of Admissions & External Relations la American International School of Bucharest.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO