Eveniment

Mădălina Şerban, Director General Adjunct, BRD Asigurări de Viaţă: Asigurările de viaţă se vând un pic mai greu şi ca asigurător pe piaţă ne confruntăm cu problemele pe care piaţa le are, adică percepţia potrivit căreia asigurarea de viaţă este un cost, nu un beneficiu

ZF Bankers Summit 2023, ziua 3

Mădălina Şerban, Director General Adjunct, BRD...

Autor: Mircea Nica

28.06.2023, 16:15 100

Asigurările de viaţă se vând un pic mai greu şi ca asigurător pe piaţă ne confruntăm cu problemele pe care piaţa le are, adică percepţia potrivit căreia asigurarea de viaţă este un cost, nu un beneficiu, a explicat Mădălina Şerban, Director General Adjunct, BRD Aisgurări de Viaţă, în cadrul Conferinţei ZF Bankers Summit 2023, ziua 3.

“Suntem loviţi de lipsa de încredere pe care clienţii o au faţă de asigurări şi noi lucrăm la fel, la creşterea gradului de transparenţă. Cred că toate companiile din piaţă au datoria să îşi facă vizibilă poziţia. Suntem toţi parte a unor grupuri puternice, avem grad de solvabilitate mare, numai că foarte puţini clienţi ştiu asta. Avem rate de daune bune, chiar şi mari, dar o rată de daună mare nu înseamnă că asigurătorul respectiv nu este potrivit în piaţă, este chiar foarte bine pentru că îşi servisează clienţii foarte bine”, a mai adăugat Mădălina Şerban.

Ce a mai spus Mădălina Şerban, Director General Adjunct, BRD Asigurări de Viaţă:

♦ Aici ne luptăm să creştem gradul de conştientizare al asigurărilor de viaţă, să lucrăm la educaţia financiară a copiilor, a tinerilor, pentru a deveni adulţi responsabili în a-şi planifica viitorul cât mai bine.

♦  Simplificarea cred că este un cuvânt uşor de folosit, dar cred că este destul de greu de atins. Ne lovim toţi de costuri pe care le plătim, vrem să ne eficientizăm costurile, platformele, vorbim de digitalizare, dar lucrurile acestea costă. Este scump să fim simpli, investim în asta şi clienţii noştri au devenit din ce în ce mai sofisticaţi. Înţeleg ce înseamnă asigurările de viaţă.

♦  Noi suntem un asigurător de bancassurance şi aici avem parte de sprijinul BRD-ului privind asigurările de credite. Avem un plan de dezvoltare a parteneriatelor cu brokeri. Din categoria noastră de produse fac parte asigurările de protecţie, cele pe termen lung, de ipotecare, de consum. Avem asigurări de investiţii, de unit-linked, o componentă de dezvoltare foarte bună pe piaţa din România. Suntem prezenţi şi pe partea de corporate un pic mai puţin, dar avem un plan de dezvoltare şi pe acest segment.

♦  Sinergia între industrii funcţionează foarte bine în ideea că dezvoltă ambele părţi. Cu cât încercăm să asigurăm o sinergie între industrii precum cea a asigurărilor şi cea bancară de exemplu sau medicală, nu este decât profit şi clienţi mulţumiţi.

♦  Asigurările de viaţă nu necesită capital, deşi sunt mai grele pentru că există o viziune pe termen lung a banilor şi investiţiilor. Toate proiectele le-am finanţat din activitatea curentă.

♦  Bugetele se duc către reţea, distribuitori, dar într-adevăr şi canalele digitale pot ajuta. Nu sunt asigurări care se cumpără online foarte uşor. Efortul este mult mai mare pentru atingerea clientului, de aceea creşterea profesionalităţii agentului de vânzări este foarte importantă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO