Eveniment

Le Figaro: Logan decoleaza in timp ce Renault stagneaza

11.04.2006, 00:00 19

Este un barbat de 50 de ani, muncitor sau simplu angajat care conduce de mult timp o masina de ocazie - clientul tipic al modelului Logan al Dacia nu are astfel nimic din trasaturile unui "burghez-boem" pe care unii si-l imagineaza la volanul acestui model al grupului Renault, relateaza cunoscutul cotidian francez Le Figaro.

"Trei sferturi din cumparatorii acestui model sunt barbati, in timp ce jumatate din clientela noastra este reprezentata de femei", explica un purtator de cuvant al Renault.

"Designul este primul criteriu ce conteaza in cazul femeilor ce cumpara un automobil. Iar designul nu este fara indoiala principala calitate recunoscuta a acestei masini...", a mai spus acesta.

Insa ce conteaza look-ul, Loganul se vinde foarte bine in Franta: 1.822 de unitati inmatriculate in martie, 5.842 de unitati inregistrate de la inceputul anului.

"Cu varianta Diesel ne asteptam la un volum total de vanzari de 20.000 de automobile Dacia in 2006", explica Marie de Saint-Cheron, purtatoare de cuvant a Renault. "Aceasta masina este cu atat mai strategica pentru grup cu cat nu se suprapune gamei marcii Renault", a adaugat ea.

Succesul Loganului este neasteptat: Renault nu spera sa vanda decat 5.000 de unitati pe an in Franta, iar pentru Europa vanzarile erau estimate la 50.000 de unitati anual, mai noteaza publicatia.

Aceste performante ale Logan redau sperantele grupului Renault care traverseaza o perioada foarte dificila. Vanzarile grupului au scazut in martie cu 14,5% (56.660 de unitati), pe fondul unei piete franceze aflate in declin cu 2,5% (197.458 de unitati). Scaderea este de 7,2% (127.595 de unitati) in primul trimestru pe fondul unei piete stabile, conform cifrelor CCFA.

Singura veste buna pentru Renault este modelul Clio. Vanzarile acestui model au crescut cu 49,4% de la inceputul anului. Astfel, pentru prima data din 2003, acest model devanseaza Megan-ul la nivelul unui trimestru. In schimb, vanzarile modelului Espace au scazut cu 37,8% de la inceputul anului, in timp ce Modus a inregistrat un declin de 52,1%, Megane a scazut cu 24,5%, Twingo cu 38%, comparativ cu anul precedent.

Diminuarea drastica a vanzarilor catre agentiile de inchirieri de automobile s-a aflat la originea colapsului vanzarilor Megane in luna martie: - 39%! Aceasta strategie menita sa redreseze profiturile va afecta in mai mica masura evolutia vanzarilor in cel de-al doilea semestru. In cea de-a doua parte a anului vor fi de altfel comercializate variantele facelift Megane Scenic si Espace. catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO