Eveniment

Jumatate din romani au masina de spalat automata, iar o treime mai mult de doua mobile

Jumatate din romani au masina de spalat automata, iar o treime mai mult de doua mobile

Click pentru imaginea intreaga

28.06.2007, 18:52 29

Compania GfK Romania, care a fost desemnata sa masoare, in perioada ianuarie 2008 - decembrie 2011, in exclusivitate, audienta posturilor de televiziune din Romania, va livra primele date de proba Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientei (ARMA) in luna decembrie a acestui an.
Potrivit cercetarii, aproape toate casele romanilor, respectiv 92% la suta, au in dotare aparate TV functionale, numai 1,6% din acestea fiind LCD-uri sau televizoare cu plasma. In mediul urban, 37% din camine au cel putin doua televizoare.
Dincolo de televizor, romanii au in casa aproape toata aparatura electrocasnica strict necesara (frigider sau aragaz), mai slab fiind reprezentat capitolul hi-tech. Astfel, mai mult de jumatate din romani au aspirator, radio si masina de spalat rufe automata, insa doar 9,3% au aparat foto digital si numai 5,3% video player. In plus, doar 2,4% din caminele studiate sunt dotate cu sisteme Home Cinema sau DVD recordere.
In ceea ce priveste modul de receptie a programelor TV, studiul arata ca 74% din gospodarii dispun de receptie prin cablu analog, 10% au antena individuala si doar 1% receptioneaza programele prin antena colectiva. O crestere semnificativa se inregistreaza in cazul DTH-urilor (Direct To Home), acestea ajungand la 13% din gospodarii fata de ponderea aproape inexistenta de acum patru ani.
"Aceasta crestere poate fi pusa pe seama intrarii pe piata a companiilor de gen, precum Digi, Dolce sau Boom TV", a declarat Andi Dumitrescu, director general GfK.
TVR 1 si TVR 2 isi pastreaza pozitia de lider cu cea mai larga acoperire nationala, circa 99,1 respectiv 93,6 procente din gospodariile studiate receptand programele acestora.
"Posturile comerciale au inregistrat cresteri semnificative din 2003", a mai declarat Dumitrescu.
"Cifrele acestea nu pot decat sa ne bucure. Suntem mult mai linistiti acum. Romania este intr-adevar intr-o perioada de crestere", a declarat Lucia Romaniuc, presedintele ARMA.
Cercetarea a mai relevat faptul ca cel mai mare venit total lunar pe gospodarie este de 2.500 de lei si mai mult, situatie care se regaseste in cazul a 5% din cazurile analizate. Ponderea cea mai mare, respectiv 21%, o au insa gospodariile cu un venit cuprins intre 900 si 1.500 de lei lunar. 18% din totalul familiilor chestionate castiga intre 301 si 500 de lei lunar.
Pentru realizarea studiului au fost efectuate 13.279 de interviuri fata in fata, fiecare cu o durata de aproximativ 35 de minute. Perioada de culegere a datelor a fost 8 martie-7 iunie. Dintre cele aproximativ 13.300 de gospodarii se va extrage un esantion reprezentativ de 1.320, care va forma panelul pentru studiile de audienta ce vor debuta la 1 ianuarie 2008.
GfK va masura audienta TV in urmatorii patru ani. Compania GfK a fost desemnata, in ianuarie 2007, castigatoare a licitatiei pentru masurarea, in exclusivitate, a audientei televiziunilor din Romania, la care s-au mai inscris companiile Mediaresearch din Cehia si TNS-AGB International, actualul masurator de audienta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO