Eveniment

Ion Ţiriac şi Marius Ghenea, cei mai cunoscuţi antreprenori în rândul studenţilor

Marius Ghenea, acţionar al retai­le­rilor IT&C Fit Distribution şi PC Garage

Marius Ghenea, acţionar al retai­le­rilor IT&C Fit Distribution şi PC Garage

Autor: Adelina Mihai

18.12.2014, 00:04 584
Ion Ţiriac (fondatorul Ţiriac Hol­dings), Marius Ghenea (acţionar al retai­le­rilor IT&C Fit Distribution şi PC Garage) şi Dragoş Anastasiu (pro­prie­tar al grupului Eurolines, cu activităţi în turism şi transport cu autocarul) sunt an­treprenorii români cu cea mai mare no­to­rietate în rândul studenţilor  eco­nomişti, arată un studiu reali­zat de firma de audit şi consultanţă fis­cală EY România şi de ASE Bu­cureşti.

Cercetarea a fost realizată în luna iunie, pe un eşantion de 765 de studenţi de la 15 universităţi din ţară, majo­rita­tea stu­denţi în ani terminali la facul­tă­ţile de economie. 84% dintre studenţii chestio­naţi au răspuns la întrebarea privind nominalizarea unui antre­pre­nor, iar printre antreprenorii men­ţio­naţi de tineri s-au mai aflat Camelia Şucu (proprietara producă­torului de mo­bilă de lux Class Living), Radu Georgescu (fondatorul grupului IT GECAD), Dinu Patriciu (fostul om de afa­ceri cu business în domeniile pe­trolier, bancar şi imobiliar), Ru­xandra Hurezeanu (care deţine brandul de cos­metice Ivatherm) sau Gigi Becali (cu afaceri în imobiliare şi în fotbal) sau Ioan Niculae (proprietar al InterAgro şi investitor în fotbal).

Ideea afacerii, planul de afaceri, networkingul şi capitalul cu care se începe afacerea sunt principalii factori pentru succesul în afaceri, în opinia stu­denţilor, iar peste jumătate dintre res­pondenţi spun că începerea unei afaceri este oportună după acumularea de experienţă în muncă. Totuşi, 39% dintre tineri consideră că ideal este să înce­pi o afacere după terminarea facul­tăţii sau chiar din timpul studenţiei.

Alt rezultat al cercetării mai arată că 52% dintre studenţii respondenţi vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, iar 57% şi-ar dori să devină antre­prenori, şi nu manageri într-o com­panie. 

Parteneriatele dintre universităţi şi me­diul academic încep să dea roade, astfel că 48% dintre stu­denţii respon­denţi au spus că au asistat, la cursuri sau la seminarii, la pre­legeri ţinute de profesionişti din extern cu expertiză practică în dome­niul studiat, mai arată rezultatele cercetării EY.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO