Cercetarea a fost realizată în luna iunie, pe un eşantion de 765 de studenţi de la 15 universităţi din ţară, majoritatea studenţi în ani terminali la facultăţile de economie. 84% dintre studenţii chestionaţi au răspuns la întrebarea privind nominalizarea unui antreprenor, iar printre antreprenorii menţionaţi de tineri s-au mai aflat Camelia Şucu (proprietara producătorului de mobilă de lux Class Living), Radu Georgescu (fondatorul grupului IT GECAD), Dinu Patriciu (fostul om de afaceri cu business în domeniile petrolier, bancar şi imobiliar), Ruxandra Hurezeanu (care deţine brandul de cosmetice Ivatherm) sau Gigi Becali (cu afaceri în imobiliare şi în fotbal) sau Ioan Niculae (proprietar al InterAgro şi investitor în fotbal).
Ideea afacerii, planul de afaceri, networkingul şi capitalul cu care se începe afacerea sunt principalii factori pentru succesul în afaceri, în opinia studenţilor, iar peste jumătate dintre respondenţi spun că începerea unei afaceri este oportună după acumularea de experienţă în muncă. Totuşi, 39% dintre tineri consideră că ideal este să începi o afacere după terminarea facultăţii sau chiar din timpul studenţiei.
Alt rezultat al cercetării mai arată că 52% dintre studenţii respondenţi vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, iar 57% şi-ar dori să devină antreprenori, şi nu manageri într-o companie.
Parteneriatele dintre universităţi şi mediul academic încep să dea roade, astfel că 48% dintre studenţii respondenţi au spus că au asistat, la cursuri sau la seminarii, la prelegeri ţinute de profesionişti din extern cu expertiză practică în domeniul studiat, mai arată rezultatele cercetării EY.