Eveniment

Invazia aplicaţiilor şi serviciilor online. Care sunt noile tehnologii care ne vor domina viaţa în 2021

Invazia aplicaţiilor şi serviciilor online. Care sunt...

Autor: Paul Catargiu

07.02.2021, 08:00 1234

Înainte ca pandemia de COVID să ne acapereze vieţile, principalele atracţii tech ale anului erau dominate de telefoane noi, boxe inteligente sau televizoare curbate, scrie New York Times. Însă pandemia a adus în prim plan tehnologii ce erau în mod normal lăsate în plan secundar. Ce erau odată considerate aplicaţii nefolositoare au ajuns să devină vitale în viaţa de zi cu zi.

Spre exemplu, applicaţiile Apple sau Google Pay ce facilitează plăţile cu telefonul mobil au ajuns să facă această metodă de plată una dintre cele mai folosite în zilele de azi. Tehnologiile VR, de asemenea, ce au fost implementate pentru a înlocui obiceiuri cum ar fi mersul la magazin pentru a cumpăra haine sau alimente păreau ceva de domeniul SF acum câţiva ani. “Necesitatea acestor lucruri a fost ignorată complet înainte de pandemie,” a declarat Carolina Milanesi, analist de piaţă al companiei Creative strategies. “Gândiţi-vă cât de neglijate au fost aplicaţiile de video conferinţă, acum au devenit o necesitate.”

Prima inovaţie tehnologică ce ne va invada vieţile în 2021 este tehnologia ce va înlocui magazinele fizice. Din ce în ce mai multă lume a ales să înlocuiască mersul la mall sau magazin pentru shopping-ul online. Fie că e vorba de un search bar inteligent, chiar si un chat bot care te poate ajuta să găseşti ceea ce cauţi, giganţi precum Amazon sau Facebook caută să implementeze cât mai multe tehnologii pentru a facilita shopping-ul online.

Acum că mersul la mall sau magazin a devenit mai puţin practic, experţii se aşteaptă ca aceste tehnologii conversaţionale să prindă avânt în 2021. Tot mai multe companii folosesc tehnologii de realitate augmentată pentru a ajuta oamenii cu shopping-ul online. Compania americană ce produce ochelari, Jins Eyewear, le permite clienţilor de a-şi face un selfie cu care pot proba virtual ramele ochelarilor înainte de cumpărare. Snap, compania mamă Snapchat, lucrează împreună cu brand-uri de lux precum Gucci sau Dior pentru a oferi servicii de probare virtuală. Experţii în advertising se aşteaptă la o creştere până la 2,4 miliarde de dolari al cheltuielilor pe reclame cu realitate augmentată.

O altă tehnologie ce aşteaptă îmbunătăţiri majore în 2021 este conexiunea Wi-Fi. Anul acesta marchează anul apariţiei tehnologiei Wi-Fi 6, conexiune ce vrea să aducă viteze ale internetului similare cu cele obţinute prin cablu. Wi-Fi 6 se va focusa mai mult pe eficienţă prin împărţirea conexiunii echivalent pentru mai multe device-uri, fie că este vorba de telefonul mobil, laptop sau consolă de jocuri video. Această nouă conexiune va permite tuturor device-urilor să împartă conexiunea wi-fi în schimbul acaparării acesteia de către unul singur ce consumă mai mult.

O nouă tehnologie ce va fi mult mai folosită în anul 2021 este cea care ne va permite să facem plăţi prin unde radio, cu telefonul sau tableta. Conform statisticilor, peste 67% din vânzătorii americani accepta plăţi contactless în magazinele lor, o creştere cu 40% faţă de anul 2019. Această creştere a deschis poriţe noi pentru tehnologia numită Ultra-Wide Band, ce are la bază folosirea undelor radio pentru detectarea obiectelor cu foarte mare precizie. Spre exemplu, la un magazin persoana se află la casă iar aceasta are în posesie un telefon ce are această tehnologie, iar magazinul o tabletă cu aceeaşi. Ultra-Wide Band va detecta cele două device-uri, iar clientul va efectua plata fără a-şi mai atinge sau scoate telefonul din buzunar. Această tehnologie vrea să fie folosită, de asemenea, pentru a înlocui badge-urile de intrare în cladirile de birouri sau cheile de la maşină.

O ultimă tehnologie inovatoare ce va fi dezvoltată tot mai mult în 2021 este cea care ajută la virtualizarea muncii şi a vieţii de zi cu zi. Pandemia a făcut necesară mutarea meeting-urilor, interviurilor, până şi a claselor de fitness în virtual, iar companii precum Microsoft şi Amazon vor să ducă experienţa aceasta la următorul nivel. Tehnologia Microsoft numită AltspaceVR, permite clienţilor de a purta căşti ce le permite acestora să susţină meeting-uri sub formă de hologramă. Amazon şi Apple au lansat brăţări inteligente ce calculează greutatea, masa musculară şi procentajul de grăsime corporală a purtătorului, oferindu-i acestuia idei de diete, reţete şi antrenamente pentru corpul şi ţintele sale.

Experţii se aşteaptă ca aceste tehnologii şi trenduri să ajungă în toate zonele vieţii noastre. De la sănătate, sport, muncă, grijă personală şi sănătate mentală, aplicaţiile şi tehnologiile noi caută să facă aceste lucruri cât mai simple şi accesibile pentru toată lumea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO