Eveniment

Inceput de an timid pentru vanzarile presei

26.06.2008, 19:03 18

Ziarele romanesti au inceput anul cu cifre de vanzari relativ mai mici decat in aceeasi perioada a anului trecut, insa au fost si publicatii care au afisat cresteri, precum tabloidele Can Can si Click sau cotidienele reference Gandul si Romania libera ori cel sportiv Gazeta Sporturilor.
Potrivit datelor furnizate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioa-da ianuarie - martie 2008, presa cotidiana centrala a inregistrat, in ansamblu, scaderi ale tirajului vandut, mai ales ziarele de calitate.
Trendul e insa inversat de cotidiene precum Gandul (quality), Gazeta Sporturilor (sport) sau tabloide (Click si Can Can), care
si-au crescut vanzarile, acestea din urma incercand sa ajunga liderul absolut al categoriei - Libertatea (Ringier Romania).
In ceea ce priveste cotidienele de calitate, Gandul a reusit sa mentina vanzarile de anul trecut, din aceeasi perioada, sau chiar sa le creasca, ceea ce nu se poate spune despre multe alte quality-uri.
Astfel, daca in ianuarie 2007, cotidianul avea o medie de vanzari de 28.426, in ianuarie anul acesta, media a fost de 27.541; in februarie 2007, media era de 28.726, iar in februarie 2008, de 28.854; in martie 2007 - de 28.259, in martie 2008 - de 29.051.
Desi se afla pe un trend general descendent, Jurnalul National, ziar editat de trustul Intact, se mentine in pozitia de lider in categoria quality, cu o medie de vanzari pe primele trei luni ale anului de 66.498 de exemplare (73.172 de exemplare in ultima perioada a anului 2007).
Pe pozitia a doua in clasament se situeaza cotidianul Evenimentul zilei, editat de Ringier Romania. Publicatia a inregistrat o medie de vanzari pe aparitie de 53.871 de exemplare in prima parte a anului.
Urmeaza cotidianul Adevarul, editat de Adevarul Holding, care a inceput anul 2008 cu o medie de vanzari de 24.291 de exemplare, mai mica decat cea din ultimele trei luni ale lui 2007 - de 26.198 de exemplare.
In ceea ce priveste cotidienele sportive, trendul ascendent caracterizeaza, in continuare, evolutia vanzarilor pe segment. Astfel, Gazeta Sporturilor, editata de Intact, a raportat o medie de vanzari pe primele trei luni de 99.363 de exemplare.
Pe acelasi segment, cotidianul Pro Sport a avut, in ianuarie, o medie de vanzari de 51.520 de copii (57.268 in ianuarie 2007), care a urcat la 55.767 de exemplare in februarie (67.321 in februarie 2007) si a crescut pana la 62.695 de exemplare in martie (76.927 in martie 2007). In a doua jumatate a anului trecut, Pro Sport a avut o medie de vanzari pe aparitie de 69.039 de exemplare.
Lider al vanzarilor pe piata tabloidelor si a cotidienelor, in general, ramane, insa, Libertatea, editat de trustul Ringier, desi a scazut comparativ cu perioada similara a anului 2007: 222.674 in ianuarie (254.473 in ianuarie 2007), 236.194 in februarie (280.893 in februarie 2007) si 253.262 in martie (308.339 in martie 2007).
La capitolul publicatii financiare, cotidianul Ziarul Financiar, singurul cu cifre de difuzare la BRAT, nu a afisat, la inceput de an, oscilatii semnificative comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO