Eveniment

În sfârşit: Tramvaiul 41 îşi reia circulaţia pe traseul normal, după finalizarea lucrărilor de la Podul Grant

În sfârşit: Tramvaiul 41 îşi reia circulaţia pe...

Autor: Departamentul Social

14.02.2020, 10:09 574

Tramvaiele de pe linia 41 îşi reiau, de sâmbătă, circulaţia pe traseul normal, după ce lucrările de consolidare a Podului Grant, pe tronsonul Turda-Crângaşi, au fost finalizate, a anunţat Primăria Capitalei.

Potrivit unui comunicat al Primăriei Capitalei, tramvaiele îşi reiau circulaţia normală de sâmbătă.

„În prezent, tramvaiele liniei 41 circulă între terminalele <Ghencea> şi <Piaţa Presei Libere>, în ambele sensuri, având restricţie de circulaţie pe un singur fir (<la paletă>) în zona Podului Grant”, se arată în comunicat.

Potrivit acestuia, de vineri, de la ora 21.30, până sâmbătă, la ora 05.00, vor fi demontate piesele de cale utilizate temporar pentru circulaţia alternativă a tramvaielor de pe ambele sensuri, pe acelaşi fir.

Aşadar, în acest interval tramvaiele nu vor circula pe linia 41.

„Pentru preluarea călătorilor de pe acest traseu, de la ora 20.00 va funcţiona linia navetă de autobuze 641, între terminalele <Ghencea> şi <Piaţa Presei>, pe Bd. Ghencea, Str. Braşov, Str. Lujerului, Pasaj Lujerului, Şos. Virtuţii, Calea Crângaşi, Pasaj Grant, Str. Turda, Bd. Mareşal Alexandru Averescu, Bd. Mărăşti, Bd. Expoziţiei”, se mai arată în comunicat.

Reprezentanţii Primăriei Capitalei susţin că au finalizat în doar nouă luni consolidarea şi reabilitarea Podului Grant, pe tronsonul Turda – Crângaşi.

„Podul Grant, o legătură importantă între cartierele din nordul şi vestul Capitalei, nu a mai intrat în reparaţii de peste 12 ani. Expertiza tehnică a arătat că lucrările nu mai puteau fi amânate. În aprilie 2019, Podul Grant a intrat în consolidare şi reabilitare. Prima etapă a proiectului, între Turda şi Crângaşi, a fost finalizată într-un timp scurt având în vedere că aici erau problemele cele mai grave. A fost modernizată şi calea de rulare a tramvaiului 41, după aproape 20 de ani. A doua etapă, pe sensul Crângaşi – Turda, va începe când vor fi primite toate avizele pentru restricţionarea etapizată a traficului", a declarat Gabriela Firea, primarul general al Capitalei.

Podul Grant a fost supus unei expertize tehnice în urma căreia a fost inclus în clasa de stare tehnică IV – stare nesatisfăcătoare, doar bretelele de acces fiind încadrate în clasa de stare tehnică III – stare satisfăcătoare. Astfel, a fost realizată documentaţia de proiectare, iar prin lucrările propuse pasajul urmează să fie adus la cerinţele de calitate cerute de Legea 10/1995.

„Din aprilie 2019, au fost închise treptat bretelele de urcare/coborâre, a fost restricţionat traficul rutier, iar pentru o perioadă a fost închisă totală circulaţia tramvaielor. În acest timp au fost realizate lucrări de reparaţii ale elementelor din beton, frezarea straturilor de asfalt, s-a pus hidroizolaţie nouă, s-a demontat calea veche de rulare a tramvaiului, au fost achiziţionate şi montate traverse noi, s-a montat calea de rulare a tramvaiului, s-au aşternut mixturile asfaltice, s-au achiziţionat noi rosturi de dilataţie şi de asemenea s-au consolidat pilonii aferenţi pasajului. Parapetele metalic nou va fi montat ulterior deschiderii traficului, pe timpul nopţii, achiziţia fiind în derulare”, au mai transmis reprezentanţii Primăriei.

Lucrările de reabilitare şi consolidare a Podului Grant sunt realizate de Compania Municipală Străzi, Poduri şi Pasaje. Valoarea totală a contractului, pentru ambele tronsoane ale podului, se ridică la aproape 12 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO