Eveniment

Guvernul nu mai are bani. Boc a propus Bechtel continuarea autostrazii prin parteneriat public-privat

Guvernul nu mai are bani. Boc a propus Bechtel continuarea autostrazii prin parteneriat public-privat

Boc a incercat, deocamdata fara succes, sa-i convinga pe americanii de la Bechtel sa accepte varianta parteneriatului public-privat

31.01.2010, 23:25 21

Aceasta inseamna ca Bechtel sa atraga finantare, sa construiascasi sa opereze autostrada, iar Guvernul sa se angajeze sa suporteeventual diferenta de venituri pentru echilibrul financiar alproiectului, in viitor, dupa darea sa in functiune.
"Vom discuta cu Bechtel formula realizarii unui parteneriatpublic-privat pe anumite tronsoane din autostrada", a declarat Bocinainte de inceperea negocierilor cu Bechtel. Insa, potrivitreprezentantilor Ministerului Transportului, deocamdata "nu s-astabilit nimic", urmand ca in perioada urmatoare sa fie derulatealte intalniri.
"Nu am discutat prea mult pe tema unui viitor parteneriatpublic-privat, ci mai mult pe ceea ce putem face anul acesta infunctie de banii pe care ii avem. Inca nu s-a stabilit nimicconcret, urmeaza sa ne intalnim si saptamana viitoare", a declaratAdrian Ionescu, directorul Directiei de Infrastructura din cadrulMinisterului Transporturilor.
Ideea continuarii autostrazii Transilvania in parteneriatpublic-privat, mai ales pe tronsonul Targu-Mures - Brasov, a fostanuntata de ministrul transporturilor Radu Berceanu inca de lainceputul anului 2009, avand in vedere ca cel putin pentru aceastaportiune nu va putea gasi bani de la bugetul de stat.
Reprezentantii Bechtel nu au putut fi contactati pana la inchidereaeditiei pentru detalii.
Singurul lucru care a fost stabilit la intalnirea dintre Boc sireprezentantii Bechtel este plata datoriilor MinisteruluiTransporturilor pe lucrarile efectuate in 2009, care se ridica lacirca 200 mil. euro. Compania americana a finalizat in decembrieprimii 42 km din autostrada Transilvania, pe tronsonul 2B Turda -Gilau, la cinci ani de la inceperea lucrarilor deconstructie.
Ministerul Transporturilor avea in plan pentru anul acestacontinuarea lucrarilor pe tronsonul 2b intre Turda -Gilau (9,4 km),pe segmentul 3C (Suplacu de Barcau - Bors) intre localitatileDolea-Sarsig, judetul Bihor -
(18 km), precum si un viaduct de 2 km de la Suplacu deBarcau.
Fiecare kilometru din tronsonul Autostrazii Transilvania dat infolosinta anul trecut a costat 12 mil. euro, fiind cea mai scumpalucrare de infrastructura locala. Cu toate ca din tronsonul 2B(Campia Turzii - Gilau), care are in total 54 de kilometri, au fostfinalizati pana in prezent doar 42 de kilometri dintre Turda siGilau, costul total al lucrarilor derulate pe cei 42 de km deautostrada se ridica la aproximativ 500 mil. euro.

Rovinieta electronica de la 1 august

Sistemul electronic de emitere si control al rovinietei va intrain functiune la 1 august, dupa ce Guvernul a aprobat introducereasistemului
printr-o ordonanta de urgenta, insa varianta actuala de distributiea rovinietei urmand sa ramana valabila pana la sfarsitul acestuian. Noul sistem va face posibila simplificarea procedurii demonitorizare a vehiculelor la tranzitarea retelei de drumurinationale din Romania, prin identificarea automata vizuala anumerelor de inmatriculare si pozitia geografica de unde s-a facutinregistrarea.
"Nu vor mai exista autocolante lipite pe parbriz si va fi posibilun numar mai mare de comercianti. La momentul platii va fi obtinutun bon fiscal, iar numarul de inmatriculare al masinii si perioadapentru care a fost cumparata rovinieta vor fi incluse intr-unsistem electronic", a declarat Radu Berceanu, ministrultransporturilor. El a reamintit ca a decis introducerea sistemuluielectronic pentru ca prin actualul sistem incasarile din rovinietese ridica doar la 50-60% din valoarea care ar putea fi obtinutadaca ar plati toti soferii. Rovinietele deja achizitionate pentru2010 pot fi folosite in continuare, pana la expirarea perioadei devalabilitate.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a selectat lainceputul anului consortiul Novensys Corporation/UTI Systems pentrua livra sistemul, valoarea contractului fiind de 35,96 mil. lei,fara TVA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO