Eveniment

George Roman, Salvaţi Copiii: Şcoala online nu a fost şcoală. Singurul scenariu care se profilează pentru viitorul an şcolar este cel mixt

George Roman, Director Advocacy în cadrul Organizaţiei Salvaţi Copiii: Circa şcoli 4.000 de şcoli şi grădiniţe nu au în continuare autorizaţie sanitară de funcţionare

George Roman, Director Advocacy în cadrul Organizaţiei Salvaţi Copiii: Circa şcoli 4.000 de şcoli şi grădiniţe nu au în continuare autorizaţie sanitară de funcţionare

Autor: Ramona Cornea

27.07.2020, 16:50 266

„Cred că Ministerul Educaţiei ar trebui să înceapă de acum dezbaterile şi pregătirea pe această formă de revenire a copiilor la şcoală, astfel încât şcolile să devină un pic mai autonome, dar în deplin consens cu autorităţile locale.“

Cel mai potrivit scenariu pentru revenirea elevilor la şcoală din septembrie este unul mixt, care presupune alternarea prezenţei elevilor în spaţiul şcolar în grupuri mici cu lecţiile predate online, spune George Roman, Director Advocacy în cadrul Organizaţiei Salvaţi Copiii, subliniind că predarea în mediul online din anul şcolar ce a trecut „nu a fost şcoală“.

„Aia nu a fost şcoală pentru că depindea de părinte dacă lecţiile primite pe Whatsapp vor fi făcute şi dacă vor fi suplimentate de activităţi organizate de părinte. Dintre cele trei scenarii, ţinând cont şi de evoluţia ascendentă a pandemiei şi de solicitarea expresă a tuturor reprezentanţilor a reprezentanţilor părinţilor, singurul scenariu care se profilează este educaţia mixtă, alternarea prezenţei elevilor în spaţiul şcolar în grupuri mici cu lecţiile predate online“, a declarat George Roman în cadrul unei videoconferinţe. El crede că în şcolile din mediul rural se poate vorbi despre organizarea cursurilor astfel încât copiii să participe în mod normal la şcoală, dar cu respectarea distanţării sociale, a purtării măştilor şi a spălării pe mâini.

„În felul acesta, conducerea şcolilor poate decide, solidar cu Consiliile Locale şi cu primarii, soluţii adaptate pentru ca lecţiile să se desfăşoare cât mai bine pentru copii. Cred că Ministerul Educaţiei ar trebui să înceapă de acum dezbateri, dar şi pregătirea pe această formă de revenire a copiilor la şcoală, astfel încât şcolile să devină un pic mai autonome, dar în deplin consens cu autorităţile locale“, a adăugat George Roman.

Dreptul constituţional al copiilor la educaţie este infinit mai important decât concesiile pe care guvernul le-a acordat adulţilor pentru divertisment, crede repre­zentantul Salvaţi Copiii. Mai mult, o problemă nerezolvată şi ignorată de-a lungul anilor a fost infrastructura şcolară.

„Pentru mulţi dintre copii, circa 800.000 – 1 milion de copii, şcolile nu oferă un mediu sigur, curat. Circa şcoli 4.000 de şcoli şi grădiniţe nu au în continuare autorizaţie sanitară de funcţionare“, adaugă Roman.

Şcolile din România au fost închise pe 11 martie, odată cu debutul pandemiei de COVID-19 la nivel local. Cursurile au fost continuate în mediul online până la sfârşitul anului şcolar

Datele unui sondaj realizat de  Salvaţi Copiii arată că aproape jumătate dintre copii nu au acces la o tabletă sau la un computer în timpul pandemiei, singurele dispozitive care pot permite o participare reală la lecţiile online.

Raportul „Impactul Covid-19 asupra copiilor din Europa“, realizat de Save the Children International, atrage atenţia asupra consecinţelor fără precedent ale pandemiei asupra bunăstării, educaţiei şi siguranţei copiilor, după ce analizează comparativ situaţia din 11 ţări şi regiuni europene (România, Suedia, Italia, Spania, Olanda, Finlanda, Germania, Norvegia, Albania, Bosnia şi Herţegovina şi Kosovo).

În fiecare dintre aceste ţări, presiunile financiare asupra părinţilor au produs, în perioada martie – iunie, o creştere a riscului de sărăcie în rândul copiilor, cu cel mai ridicat procent înregistrat în România, de 34,6%. Numărul estimat de copii aflaţi în risc de sărăcie este de 1,3 milioane.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO