Eveniment

Gabriela Firea răspunde criticilor: Taxa turistică nu reprezintă un nou bir pentru bucureşteni

Gabriela Firea răspunde criticilor: Taxa turistică nu...

Autor: Departamentul Social

28.12.2019, 10:25 702

Primarul Gabriela Firea precizează că dublarea taxei de promovare turistică nu reprezintă „un nou bir pentru bucureşteni”, ci va fi un tarif colectat de hoteluri de la turiştii care vizitează Capitala, menţionând că estimările arată aproximativ 3 milioane de euro colectaţi. 

„Deci, contrar celor scrise in aceste zile, taxa nu reprezinta un nou bir pentru bucuresteni, ci este o taxa care se colecteaza de catre hotelieri de la turistii care viziteaza Capitala, la fel ca in alte orase din Romania si din Europa. Asadar, nu este o taxa platita de bucuresteni, ci pentru bucuresteni, tinand cont de faptul ca promovarea turistica a unui oras atrage dupa sine crestere economica, apariţia de locuri de muncă, bunăstare. Nu introduc eu această taxă, există de ani buni, propunerea noastră a fost de majorare cu 1%, astfel vom avea, ca şi alte oraşe din România şi din lume, un nivel al taxei de 2% din venitul de cazare pe zi”, a scris Gabriela Firea pe Facebook.

Potrivit estimărilor, în cazul unei taxe de 2%, sumele colectate vor fi de aproximativ 3 milioane euro, spune edilul.

Banii colectaţi vor avea destinaţii clare şi vor fi utilizaţi în colaborare cu operatorii din industrie.

„Avem un parteneriat foarte bun cu Federatia Industriei Hoteliere din Romania - FIHR, pentru dezvoltarea unor proiecte comune de promovare turistica a Bucurestiului. Vom face toate demersurile impreuna pentru infiintarea Organizatiei de Management de Destinatie (OMD) si cheltuierea banilor prin intermediul acestuia”, mai adaugă Firea.

Drept exemplu, primarul enumeră taxele din alte oraşe: Oradea - 3%, Timişoara şi Sinaia - 2%, Alba Iulia - 4,70 lei/turist/zi.

De asemenea, este atractivă pentru municipalitate înfiinţarea unei Organizaţii de Management al Destinaţiei: „Suntem interesaţi de colaborarea cu mediul privat în domeniul turismului” - spune primarul.

„Primăria Capitalei gestionează o serie de servicii publice care au impact asupra vizitatorilor, cum sunt cele de transport public local sau administrarea monumentelor, pe care le-am modernizat ţinând cont şi de componenta turistică, însă întotdeanua este loc pentru mai bine şi ne-am bucura să avem alături de noi specialişti în domeniu din mediul privat. Cred în colaborare pentru că este unul dintre principiile care m-au ajutat să duc la bun sfârşit o serie de proiecte pentru dezvoltarea Capitalei”, mai adaugă Firea în aceeaşi postare.

Precizările vin după ce Asociaţia Incoming România a criticat decizia Primăriei Capitalei de a dubla taxa de promovare turistică de la 1% la 2% explicând că măsura ar reprezenta o lovitură dată turismului organizat prin agenţiile care aduc străini în ţara noastră.

Primăria Capitalei va dubla taxa de promovare turistică, de la 1% la 2% din tariful de cazare, potrivit unui proiect votat în şedinţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti din 18 decembrie. Taxa va fi percepută de toate structurile de cazare din oraş, care vor avea obligaţia să verse sumele încasate către Municipalitate.

„Se instituie taxă specială pentru promovarea turistică a Municipiului Bucureşti pentru anul 2020. Taxa se calculează prin aplicarea cotei de 2% la venitul din cazare pentru fiecare zi de sejur a turistului, valoare care nu include TVA. Prezenta hotărâre se comunică Primăriilor sectoarelor 1 – 6 şi instituţiilor publice de interse local ale Municipiului Bucureşti”, se arată în proiectul de hotărâre votat miercuri, şi care s-a aflat în dezbatere publică până pe data de 2 decembrie 2019.

Potrivit proiectului, taxa de promovare este în prezent de 1%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO