Eveniment

Firmele din constructii anunta stagnarea afacerilor

12.03.2009, 19:05 39

Companiile din domeniul constructiilor se asteapta ca anul 2009 sa fie dificil, unele luand in calcul mai multe scenarii privind evolutia afacerilor, stagnarea acestora la nivelul din 2008 fiind una dintre cele mai vehiculate variante, dupa cresterile semnificative ale vanzarilor din ultimii ani.

Stagnarea este o ipoteza prezentata de unele companii fie drept cel mai pesimist scenariu, fie ca target. Alti jucatori nu exclud "scaderea usoara" a indicatorului, fara a avansa un procent al deprecierii.
Printre companiile care au aratat ca efectele crizei ar putea conduce la scaderea usoara a afacerilor sau la stagnare se numara producatorul de ciment Carpatcement Holding, distribuitorul de placi ceramice Delta Distribution si Lindab, grup suedez care dezvolta solutii pentru constructii civile si industriale si sisteme ecologice de ventilatii, cu referire la operatiunile din Romania. Dupa o majorare a afacerilor anul trecut, de 10-12%, la 1,1 mld. lei, Carpatcement a anuntat ca estimeaza in 2009 vanzari in stagnare sau scadere foarte usoara.
Dragos Bonea, presedintele si actionarul majoritar al Delta Distribution, a anuntat, in luna decembrie a anului trecut, ca anticipeaza vanzari in scadere usoara sau o stagnare in 2009.
Grupul Lindab a anuntat ca se asteapta in acest an la mentinerea nivelului de vanzari din Romania similar cu cel din anul 2008, dar nu exclude o scadere usoara.
Alte firme au anuntat ca au bugetat afaceri in crestere, dar ca iau in calcul stagnarea vanzarilor drept cel mai rau scenariu posibil.
Proprietarul producatorului de materiale de constructii Adeplast, Marcel Barbut, a spus ca ia in considerare pentru 2009, intr-un scenariu optimist, o majorare a afacerilor de 30-40%, evolutie influentata in principal de lansarea de produse. O varianta pesimista indica insa stagnarea vanzarilor la nivelul din 2008, potrivit sursei citate.
Importatorul si distribuitorul de usi de garaj si industriale Hšrmann Romania, firma care a bugetat pentru 2009 afaceri de 15 mil. euro, in urcare cu 18%, prevede un ritm de crestere inferior celui din 2008, de 39%. Bogdan Cojocaru, directorul general al companiei, a precizat ca firma, parte a grupului german Hšrmann, vizeaza, in cel mai pesimist scenariu, mentinerea vanzarilor la nivelul de anul trecut.
Pentru multi jucatori, targetul anuntat pentru anul acesta este conservarea indicatorului.
Anul trecut, piata a totalizat circa 13 miliarde de euro, de la zece miliarde de euro in anul precedent.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO