Eveniment

Europa, noi investiţii în infrastructură

Sursa foto: 123rf.com

Sursa foto: 123rf.com

Autor: CătăIina Apostoiu

01.06.2016, 00:00 1586

Grupul Femern Link Contractors a semnat trei contracte în valoare totală de 3,4 miliarde de euro pentru construcţia unui tunel submarin între Germania şi Danemarca, a anunţat grupul Vinci, care face parte din consorţiul de companii implicate în proiect, potrivit Le Monde. 

Tunelul este unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din Europa: cu o lungime de 19 km, acesta va fi cel mai mare tunel submarin rutier şi feroviar din lume, urmând să lege regiunea daneză Lolland-Falster de regiunea germană Schleswig-Holstein. 

Proiectul ar urma să permită parcurgerea distanţei dintre Germania şi Danemarca în zece minute cu maşina şi în şapte minute cu trenul, în loc de o oră cu feribotul, creând o legătură importantă între Scandinavia şi restul Europei Occidentale.

Costurile totale ale construcţiei au fost estimate la 7-8 miliarde de euro. Consorţiul este compus din Vinci Construction Grand Projets, Per Aarsleff Holding, Soletanche Bachy International (filială a Vinci), CFE, Wayss und Freytag Ingenieurbau, Max Bogl Stiftung, BAM Infra şi BAM International.

După obţinerea aprobării Parlamentului danez în luna mai, se aşteaptă încă aprobarea autorităţilor germane înainte ca lucrările să fie lansate.

În decembrie, ministrul danez al transporturilor, Hans-Christian Schmidt, declara pentru revista germană Trans Aktuell că se aşteaptă ca lucrările să demareze în 2019, cel mai devreme. Luând în calcul o durată de opt ani şi jumătate a lucrărilor, “se ajunge rapid la 2027 ca dată de finalizare, însă nu este sigur încă”, sublinia acesta.

Proiectul este mai popular în Danemarca, ţară care a finanţat studiile preliminare cu ajutorul Uniunii Europene, decât în Germania, unde ecologiştii au protestat invocând protecţia ecosistemului insulei Fehrman.

În ianuarie 2015, guvernul danez anticipa un trafic de 3 milioane de maşini pe an. Primii utilizatori ar urma să fie danezii (31%), înaintea germanilor şi suedezilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO