Eveniment

Doua proiecte pentru aceeasi linie de metrou Piata Victoriei - Otopeni

Doua proiecte pentru aceeasi linie de metrou Piata Victoriei - Otopeni

Click pentru imaginea marita

20.11.2007, 19:32 263

Ministrul transporturilor Ludovic Orban a anuntat ca anul viitor va fi selectat consultantul care va realiza studiul de fezabilitate pentru construirea liniei de metrou Piata Victoriei - Aeroportul Otopeni in conditiile in care Primaria Capitalei a realizat deja un astfel de studiu.
Ministrul transporturilor Ludovic Orban a spus ieri ca pana pe 1 februarie 2008 va fi selectat consultantul care va realiza studiul de fezabilitate pentru acest proiect. Durata de elaborare a acestui studiu va fi, dupa estimarile lui, intre trei luni si un an.
"Pana in data de 1 februarie 2008 vom incheia contractul cu firma de consultanta care va realiza studiul de fezabilitate pentru tronsonul Bucuresti-Otopeni", a declarat Orban cu ocazia zilei Metroului.
Acelasi proiect a fost propus recent si de catre Primaria Municipiului Bucuresti (PMB), cu cheltuieli estimate la circa 1,1 mld. de euro si o durata de finalizare de sapte ani. Orban a atras atunci atentia PMB ca nu poate dezvolta proiecte Metrorex atat timp cat compania de metrou apartine ministerului si nu municipalitatii.
"Noi (municipalitatea - n.r.) avem deja studiul de fezabilitate pentru acest proiect, avem Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru partea de trafic si avem si avizele de mediu necesare. Mai mult decat atat, acest proiect sta la baza contractului de finantare cu banca japoneza care ne-a ajutat sa punem la punct proiectul", a declarat pentru ZF Gheorghe Udriste, director executiv al Directiei transporturi, drumuri, sistematizarea circulatiei din cadrul PMB.
Conform declaratiilor lui Orban, ministerul doreste in continuare sa cedeze, etapizat, Metrorex-ul in subordinea municipalitatii Capitalei, conditia fiind ca predarea sa fie catre Consiliul Municipal si nu catre o autoritate metropolitana a Bucurestiului, pentru ca aceasta inca nu exista.
In cazul in care Ministerul va selecta consultantul pentru Piata Victoriei-Otopeni in paralel cu PMB si apoi Metrorex va ajunge in curtea PMB, aceeasi linie ar putea fi proiectata de doua ori, proiectul avizat urmand sa fie cel al municipalitatii si nu al ministerului.
"Noul consultant ce va face? Acelasi proiect", spune Udriste.
Orban a mai anuntat ieri ca Metrorex isi va extinde pana la finele anului viitor traseul cu liniile Nicolae Grigorescu - Linia de Centura si 1Mai-Laromet, pana la statia Bazilescu. Valoarea investitiei se ridica la circa 76 de milioane de euro, fonduri asigurate de catre Banca Europeana de Investitii (BEI) si de la bugetul de stat.
Noua linie, cu o lungime totala de 4,75 kilometri, va cuprinde patru statii, respectiv Nicolae Grigorescu 2, 1 decembrie 1918, Policolor si Linia de Centura, cu iesire spre autostrada A2, Bucuresti-Constanta.
Orban a declarat ca se asteapta ca pana la finele anului viitor sa fie finalizate si lucrarile pe tronsonul 1Mai-Laromet, pana la statia Bazilescu, respectiv finalizarea statiilor Pajura si Bazilescu. Valoarea intregului proiect, care prevede prelungirea traseului pana la statia Laromet, este de 55 de milioane de euro.
Tot in 2008 ministrul se asteapta sa fie incepute si lucrarile pentru una dintre cele mai importante linii de metrou de care are nevoie Capitala, respectiv Universitate-Drumul Taberei, proiect cu o valoare totala de circa 700 de mil. euro.
Pentru a asigura finantarea acestui tronson, Orban a declarat ca va lua in calcul si varianta unui parteneriat public-privat.
"Memorandumul de finantare a fost aprobat de catre BEI si urmeaza ca Ministerul Economiei si Finantelor sa aloce banii. Daca MEF nu rezolva in doua-trei luni problema memorandumului voi introduce acest tronson pe lista proiectelor finantate de stat sau voi merge pe parteneriate public-private", a explicat el.
Lungimea acestei rute va fi de peste noua kilometri si va cuprinde 13 statii Metrorex a transportat anul trecut 145 milioane de calatori, in crestere cu circa 12 mil. calatori fata de 2005.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO