Eveniment

Dorinta cea mai apriga a clientilor Cora: sa manance banane pe canapea

02.10.2003, 00:00 16

12 tone de banane. Atat au "cules" ieri romanii, la deschiderea hipermarketului Cora din zona Granitul Pantelimon. "S-au terminat canapelele si 's-au dat lupte' pentru oalele de inox si seturile de pilote si perne", spun reprezentantii Cora Romania, intrebati ce produse s-au cautat in prima zi.
Inainte de deschidere acestia estimau ca vor veni peste 40.000 de oameni, valoarea cumparaturilor fiind la randul sau estimata la aproape jumatate de milion de euro.
"Au venit insa mult mai multi decat ne puteam imagina. Magazinul are o suprafata de 16.000 de metri patrati si nu credeam ca il putem vedea chiar atat de plin", sustin oficialii Cora Romania.
Situatia este similara cu cea din urma cu o saptamana de la deschiderea hipermarketului Carrefour Orhideea din zona Grozavesti. Si atunci printre cele mai solicitate produse de bucurestenii care luasera cu asalt magazinul figurau oalele de inox, pernitele si seturile de pilote. Preturile mai mici de cat cele existente pe piata a fost si este in continuare principalul  argument al "imbulzelilor".
De altfel, printr-o putere de negociere foarte mare in raport cu furnizorii, dictata de volumele mari de vanzari pe care le asigura, hipermarketurile isi pot permite sa obtina conditii de pret foarte bune in raport cu 'formatele' mai mici, cum este cazul supermarketurilor sau al magazinelor de cartier. "Ne-a sunat o persoana care a vrut sa cumpere patru tone de zahar si ne intreba daca asiguram si livrarea la domiciliu in acest caz". Produsele alimentare se situeaza pe primele locuri din punct de vedere al vanzarilor cantitative.
Hipermarketul deschis ieri de Cora are o suprafata totala de 40.000 de metri patrati, din care 16.000 reprezinta aria de vanzare a hipermarketului. In afara acestuia exista o galerie comerciala de 11.500 demetri patrati, unde sunt prezent 70 de magazine din toate domeniile - textile, incaltaminte, echipamente IT, telefonie mobila, decoratiuni interioare, farmacie, cosmetice, foto, diverse servicii si restaurante."In prima zi nu au fost deschise decat o parte dintre magazine, restul urmand a fi deschise in urmatoarea perioada" completeaza reprezentantii Cora Romania.
Ulterior, in imediata apropiere a centrului comercial Cora vor apare un magazin de mobilier Mobexpert si unul de bricolaj al grupului francez Bresson a€“ Bricostore. Obiectivul Cora pentru Romania este deschiderea a 14 magazine pana in anul 2010, ceea ce va implica investitii de 500 de milioane de euro.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO